3DNS – Mayday koncert mozifilm magyar felirat

23 dec

A 3DNS Ázsia első háromdimenziós koncert mozifilmje, ami 2011-ben került a mozikba.

mayday3dna

Most, hogy megtudtam a Mayday 2013-as európai koncertturnéjának időpontjait és állomásait, még igazi aktualitást is kapott ez a fordítás. 🙂 [Szerk.] Idő közben sajnos kiderült, hogy mégsem jönnek áprilisban, hanem csak szeptemberben.

Visszatérve a filmre. 2 éven keresztül (2010-2011-ben) forgatták a DNA-nek keresztelt világ körüli turnéjuk alatt. A koncertfelvételek közé pedig 3 történetet szőttek. Az első Guangzhou-ban (Kanton) játszódik, a második Tajpejben, a harmadik pedig Sanghajban. Az idő és a helyszínek igazából nem lényegesek. Amikor Ashint megkérdezték, azt mondta, hogy akár a Marson is játszódhatnának az epizódok. 🙂 A három sztori a Mayday sanghaji koncertjének napján összefonódik.

A film érdekessége még, hogy egyéb tajvani hírességek is felbukkannak a képernyőn. Az első történet mulatságos apafigurája, Tajvan egyik veterán színésze: Lam Suit.

A második sztori női főszereplője a híres színésznő, Rene Liu, akit én is nagyra tartok (A Starry, Starry Night és a Tolvajok nélküli világban nyújtott alakításáért), a férfi főszereplő pedig Richie Jen, aki szintén híres énekes is. Mindketten a B’in Music család (a Mayday kiadója) tagjai. Kis csemegeként megemlítem, hogy Richie Jen 2001-es albumára került fel Ashin legelső szerzeménye, ami itt hallható.  És hogy milyen jóban vannak egymással a fiúk, arról tanúskodjon a 2012. dec. 15-i Richie Jen koncert egy részlete.

A film dallistája azok kedvérét, akiknek már ismerősek a dalok, csak még nem ugrik be, hogy melyiknek mi a címe,  illetve azoknak, akik először találkoznak ezzel a zenével, de megtetszett nekik és szeretnének utána nézni némelyik dalnak:

1. DNS / DNA

2. Ugorj! / Jump!

3. A legfontosabb apróság / The Most Important Little Thing

4. Szerelmes vagyok / Love-ing

5. Nem vagy igazán boldog / You Are Not Truly Happy

6. Hirtelen hiányzol /Suddenly Missing You

7. Gyengédség / Tenderness

8. Elégedettség / Contentment

9. Angyal / Angel

10. Makacsság / Stubborn

11. A most örökre szól / OAOA

12. A szívem azon része, ami még nem tört össze / The Yet Unbroken Part of My Heart

Mindegyik dalnak megvan a teljes fordítása itt a blogban.  A koncerten gyakran lerövidítik a dalokat.

És engedtessék meg még egy kis hozzáfűzni való. A filmben is látszik az a jelenet, amiből egy képet és a hozzá tartozó feliratot a blogom mottójául választottam.

Wake up! Dream on!

Reklámok

9 hozzászólás to “3DNS – Mayday koncert mozifilm magyar felirat”

  1. Nevala 2012-12-24 - 3:22 du. #

    Whoaa! 🙂 És még csak most vettem észre, mikor direkt írtad is az UTW-s topikban…
    Máris töltöm, este meg is nézem majd a vacsora után! Élménybeszámolót majd csak utána írok, addig is örülök, mint majom a farkának [ezt át lehetne alakítani úgy, hogy; örülök, mint Dabdi az európai Mayday turnénak? A lényeg kb ugyanaz; önfeledt boldogság! 😀
    Sajnos én a színészek közül senkit sem ismerek, de talán majd ebben a filmben maradandót alkotnak a szememben…
    A kilences számot tényleg így fordítanád le? 😀 Vagy én tanultam félre az iskolában?
    Addig is: “Wake Up! Csing-csang-csung-DNA! Dream On!” – bocsi, most nem tudom, mi ütött belém, de nem hagyhattam ki… Tényleg bocsi. 😀

    • dabdi 2012-12-24 - 6:32 du. #

      Szia!

      Mi bajod a 9-es dallal? 😀 (Kijavítottam)
      Internetmentes elvonulásra készültem, de úgy alakult, hogy a panelban rá tudtunk csatlakozni a szomszéd hálózatára.
      Most az egyszer megbocsátom a paródiát. 🙂

      • Nevala 2012-12-25 - 6:22 de. #

        Megnéztem! 😀
        Azon kívül, hogy ismertem minden számot, mivel mióta gyors a net, mindet végighallgattam, azon kívül is adott valami újat a koncertfilm. Például nagyon meglepődtem, hogy a tagok nem kezdenek el a számok közepén ugrálni koreográfiára, hanem végig a hangszerek mögött vannak, és csak Ashin mozog [igen, így jár az, aki kpop-ot néz és hallgat szüntelen… :D]. A történet érdekes volt, de még most sem barátkoztam meg annyira a kínai nyelvvel, nem hiszem, hogy sok filmet/sorozatot néznék még meg, amiben így beszélnek… De persze az ének más, Ashint és Jay Chou-t még én sem bánthatom magam előtt! 😀
        Na, mindegy, megyek lassan aludni, csak gondoltam, még megköszönöm a fordítást, mert igazán nem lehetett semmi munka (pláne, amennyi szabadidőd volt rá, nem kis dolog, hogy mégis ilyen gyorsan megcsináltad!) tehát Dabdi, KÖSZÖNÖM! 🙂 Élvezet volt falni a soraidat! 🙂

  2. dabdi 2012-12-26 - 10:25 de. #

    Addig jó neked, amíg nem látod őket táncolni. Erre nincs is sok esély. Talán az egyetlen ez a felvétel. 😛

    Itt is csak poénból próbáltak megtanulni egy koreográfiát, soha többet.
    Az a helyzet, hogy míg a pop első sorban nem a zenéről szól, addig a rock lényege a minőségi zene (jó esetben). Nekem egyáltalán nem hiányzik, hogy ugrabugráljanak, mivel ők zenészek. Írjanak jó dalokat, jó dalszövegeket és adják elő! Semmi más nem kell. 🙂

    • Nevala 2012-12-28 - 12:49 de. #

      Na ez most éjszaka megmosolyogtatott! 🙂 Nem hiába, ők egy zenekar, nem pop banda, és mi így szeretjük őket! 😀 Én sem mondtam, hogy ugráljanak, csak azt írtam, hogy szokatlan volt így nézni, máshogy szoktam meg az elmúlt két évben… 🙂

    • andingo 2012-12-30 - 7:34 du. #

      hát tényleg látszik, h nem a tánc a kenyerük 😀 :D, de nagyon kedves dolog tőlük, h megpróbálták 😀

      • dabdi 2012-12-30 - 9:27 du. #

        Látom, mindenkit a tánc villanyoz fel. Akkor tessék még, dancing Ashin (őszintén remélem, hogy megbocsátja ezt nekem): http://www.youtube.com/watch?v=UlsJflbBsRQ
        🙂 🙂 🙂
        Kicsit áthangszerelték mulatósra az egyik dalt. Ez szerepel az egyik, Kaoshing városát népszerűsítő, reklámban is. Mármint a zene, nem ahogy Ashin ropja. 🙂

  3. Nevala 2012-12-30 - 11:14 du. #

    Legalább Ashin jól érezte magát! 😀 Szerintem a tánc is népszerűsítette volna a várost; én legalábbis benéznék oda, ha arra járnék, ha még Ashin is táncra perdült tőle! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

