Egy család születése – koreai mozifilm

9 Már

Birth of a Family / Family Ties – 2006

Hosszú idő után végre ez is elkészült. A film 3 részre bontható. Az első két rész, mintha két különálló történet lenne, amik aztán a 3. részben összefonódnak. A felettébb érdekes cím arra utal, hogyan jön létre két nagyon furcsa csonka családból egy harmadik.

Senki ne számítson valami körömrágós, akciódús mozira, de azért szolgál pár meglepetéssel. A cél sokkal inkább az lehetett, hogy a realizmus eszközeit használva, valami különleges, szokatlanul bensőséges hangulatot közvetítsen.

A család fogalma a 21. században gyökeres átalakuláson ment keresztül és emiatt rengeteg film született, ami ezt a helyzetet próbálja meg bemutatni és elfogadtatni a társadalommal. Érdemes ezt az alkotást is megnézni.

Uhm Tae Woongot Best New Actor díjjal jutalmazták az alakításáért.

A színészek egy dalt is felénekeltek a filmhez. Nagyon édesek. 🙂

Nem emlékszem már, hogy honnan van nekem ez a videó, de a neten sehol sem találtam, így megkértem vandit, hogy tegye fel az indára. Lehetséges, hogy annak idején még Aqua küldte el nekem. Szóval ritka kincs. 🙂

Videó

A filmet az asiatorrentsről lehet letölteni. Ha valaki nagyon nem boldogul, az írjon és valahogy megoldjuk.

magyar felirat

filmletöltés CD1

filmletöltés CD2

w1-kicsi

w2-kicsi

w3-kicsi

w4

w5

w6-kicsi

w7

Reklámok

8 hozzászólás to “Egy család születése – koreai mozifilm”

  1. biri66 2013-03-11 - 12:49 de. #

    Kedves dabdi!

    Köszönöm a Family Ties magyar feliratát. Nagyon tetszett a film! Nekem bejönnek az ilyen „csendes dráma” típusú alkotások, amelyekben nem a bosszúvágy, a kirohanások, az intrika, a hangos üvöltözések, hanem a lélekben és az agyban zajló visszafogott indulatok dominálnak.
    Nem véletlenül kapott több fesztiválon is díjat a film, a rendezés és a szövegkönyv, plusz még néhány szereplő is.

    Itt bizony feladta az élet a leckét a vendéglős hölgynek, akihez a hóhányó öccse révén (UTW mintha lubickolt volna ebben a szerepben) egy idegen kislány került a családba. Kije is ő tulajdonképpen? Az öccse felesége exférje volt feleségének a kislánya, ha jól értem.
    (Moon So-ri színésznőt egyébként az Oasis c. 2002-es filmben kedveltem meg, amiben döbbenetesen játszotta a paralízisben szenvedő nőt. Alakítását a Velencei Filmfesztiválon Marcello Mastroianni díjjal jutalmazták.)

    Legjobban azonban az idegenvezető hölgy (Gong Hyo-jin színésznő alakította, akit bizonyára sokan ismernek a Thank You c. sorozatból) játéka tetszett, illetve még a féltestvérét alakító Bong Tae-gyu. Nagyon átélte a szerelmes, féltékeny férfi érzéseit és megismerkedve a szerelme „boszorka” anyjaival, már jobban el tudta fogadni a lány állandó segíteni akarását másokkal szemben.

    Az az érzésem, hogy ismét egy oktató jellegű filmmel állunk szemben, hiszen Koreában (ahol nagyon fontos a vérségi kapcsolat) nem túl széles körben elfogadott dolog az örökbefogadás.

    • dabdi 2013-03-12 - 9:25 du. #

      Kedves Biri!

      Olyan jó, hogy mindig így utána jársz a filmeknek.
      Számomra is az volt a legmeghatóbb, hogy Mira képes volt befogadni a házába az öccse (anyja korú) feleségét és egy teljesen vadidegen kislányt, miután az öcsike egy szó nélkül lelépett miután “elment gyufáért”. Időnként lassú folyású, de szerintem végig élvezhetőalkotás és nagyon-nagyon elgondolkodtató.
      Én Moon So Rit a Legendben láttam először és meg is kedveltem. UTW-vel együtt játszottak a Forever The Moment c. mozifilmben is. Számomra az ő nevük garancia. Az általad említett Oasis-t még nem láttam, de megjegyzem magamnak.

  2. biri66 2013-03-13 - 10:58 de. #

    Nem kedveltem a Legend sorozatot, nekem valahogy nem jönnek be ezek a misztikus, varázslós dolgok.
    Az Oasis c. filmet tényleg ne hagyd ki! Döbbenetes a színésznő alakítása. Ha nem lenne benne néhány olyan elképzelt jelenet, amiben az általa játszott karakter egészséges (és nem tudnám, hogy milyen is valójában a színésznő), akkor azt hinném, hogy valóban egy testi fogyatékos hölgy játssza a szerepet, annyira élethű.

    • dabdi 2013-03-13 - 5:19 du. #

      Sosem fogom megérteni, hogy nem tetszhet valakinek a Legend. 🙂
      Az Oasist biztos meg fogom nézni, de már annyi film vár rám megint! Ami egyáltalán nem baj. 🙂

      • biri66 2013-03-13 - 11:47 du. #

        Talán túlságosan földhözragadt vagyok. Idegesítenek a misztikus, varázslós történetek. Csakis Bae Yong-joon mosolya miatt néztem végig. 🙂

  3. Edit 2013-03-17 - 5:25 du. #

    Bocs, hogy írok, de a Family Ties feliratát nem tudom letölteni. Ha tudtok, segítsetek, mert azt írja ki, hogy hibás a fájl. Előre is köszönöm.

    • dabdi 2013-03-17 - 5:50 du. #

      Nem tudom, mi a gondod vele. Én letöltöttem és rendben van, de elküldöm e-mailben a két srt-t külön, nem becsomagolva.

      • Edit 2013-03-17 - 6:03 du. #

        Nagyon szépen köszönöm ,így már sikerült nézem is a filmet.

Vélemény, hozzászólás?

