Szerelemre születve – videó

19 jún

為愛而生   Born to Love – 2006

Zene és dalszöveg: Ashin
Videó

 

A tekintettől, mikor a szemedbe nézek,

képes lennék egy hosszú menetelésre.

Elfoglalnám a határvárosokat érted

vagy akár a csillagokat az égen.

Ha a mosolyod adod érte,

ha egy csókot adsz érte,

megküzdök még több áldozattal és sérüléssel

a meghatóbb szerelem érdekében,

az örökké tartó szerelem végett.

 

Mert szerelemre születtem,

csak mert szerelemre születtem,

a világra ezért jöttem, egész lényemmel

érted létezem.

Mert szerelemre születtem,

csak mert szerelemre születtem,

annál őrültebb vagyok, minél jobban szeretlek,

annál konokabb a lelkem.

 

Olykor csendben lüktet, olykor forrong a vérem,

egy szemernyi megbánás sincs bennem,

akkor sem, ha porrá változom, mely névtelen

és ez lesz a történet vége.

A szerelem feltételez egyfajta tehetséget

ugyanakkor ártatlansággal bélelt.

Nem gondolkodom, nem teszek fel kérdéseket,

a szerelem felrepít az égbe,

nem törődöm a földet éréssel.

Megpróbáltam megmozgatni minden követ, amit tudtam, de senki nem talált infót arra vonatkozóan, miért is forgatták Tunéziában ezt a klipet, illetve a folytatását, az Ezer évszázadot. Találtam egy forgatási videót hozzá, de ebben sem adnak bővebb magyarázatot a klipben megjelenített történethez. Egyébként aki látta az Ashin a fotóművész című bejegyzésemet, annak ismerősek lehetnek a kis srácok. Több képet is feltettem, amit Ashin Tunéziában készített.

Ahol a fiúk zenélnek, az El-Jem (vagy El-Dzsem) amfiteátruma, ami a világon a hatodik legnagyobb római amfiteátrum. El-Jem nevéhez fűződik a legenda, mely szerint egy alagút vezet Mahdiába, mely még nincs feltárva, ami olyan széles volt, hogy belefértek az elefántok. Ezek vonszolták az építkezésekhez a köveket. Egy másik alagút pedig a sousse-i katakombákhoz vezetett. (Gondolom az egyik alagút, ahol a srácok is mennek a klipben.)

A dalszöveghez még annyit fűznék hozzá, hogy a hosszú menetelés a Kínai Kommunista Párt Vörös Hadserege által végrehajtott stratégiai visszavonulás volt a Guomindang hadserege elől a kínai polgárháborúban 1934 és 1936 között. Ashin esetében nem valószínű, hogy csak véletlenül került ez a kifejezés a dalszövegbe.

A dal maga szerintem csodálatos, kicsit sajnálom, hogy a klipben túl sok a “háttérzaj”, de aki akarja, hallgassa meg MP3-ban (itt letölthető), ott nincsenek zavaró tényezők.

Eltüntettem azt a képet, amit eredetileg be akartam tenni, helyette ezt találtam:

1

10023411874cd1edc9

1128796051577bef3fl

El-Jem

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Egy ugyanilyen képem volt, csak rajta voltak a fiúk is.

00000005

És egy cuki a végére:

200612281300441

Vélemény, hozzászólás?

