Új dalszövegfordítási kísérlet kínaiból

17 okt

Elérkezett az ideje, hogy új dalszöveg fordításába kezdjek. Ehhez a Mayday Nowhere 3D koncertmozifilmjének darabjaira tettem le a voksom, mert úgy döntöttem, hogy ez lesz a következő filmfordításom, amihez viszont szükség van előbb az egyes dalok magyarítására. A film elejéről indulva máris tapasztalnom kellett, hogy rögtön a legelső dal fordításra vár, mert ezt korábban még nem fordítottam. Viszont arra is rá kellett döbbennem, hogy se égen se földön nem találok hozzá angol anyagot, kivéve a moziban lévő felirat, de az annyira nem tetszik. Szóval gondoltam ideális választás lesz a 有些事現在不做 一輩子都不會做了 című dal abból a szempontból is, hogy házi feladat gyanánt a kínai tanárnőm kérésének is eleget tehetek vele.

Eddig nem nagyon figyeltem, miket írt a B’in Music a youtube-ra feltett hivatalos Mayday videoklipek alá, többnyire csak az érdekelt, ki írta a zenét, Ashin vagy valaki más a csapatból. Most viszont, valahogy megakadt a leírásokon a szemem és ezt láttam: 笛子-阿信. A kötőjel utáni rész világos, hiszen ezt a két karaktert tanultam meg életemben először leírni kínaiul: az ‘阿信’ Ashin nevét takarja. Az előtte lévő rész (笛子) volt az igazán érdekes, ami a bambuszfuvola nevű hangszert jelenti. Szóval megtudtam, hogy én drága, istenített Ashinom még bambuszfuvolán is játszik (Monster pedig tangóharmonikán), illetve, hogy  a Mayday tagok a stúdióban is maguk játszanak minden létező hangszeren, amire csak képesek, nem szintetizátorral veszik fel a dalokat.

Ashin fuvolázását úgy 2:38 és 2:52 között lehet hallani.

Itt olvashat bővebben – akit érdekel – a bambuszfuvoláról (a 3. bekezdésben), illetve több hagyományos kínai hangszerről is.

Kínai Kulturális és Művészeti Központ

Ja, hogy valaki dalszövegfordítást várt? Arra még úgy egy hónapot biztos tovább kell várni, hogy ebből legyen valami. 🙂 Az előkészítési munkálatok is eltartanak pár óráig, aztán a fordítás, rímfaragás, majd a felirat időzítése és további piszmogások, finomítások…

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

