Dabdi Tajvanon 3. rész – oltás

23 máj

Szerdán (2015.05.20) bátorkodtam elmenni az oltóközpontba, hogy szert tegyek az oltásaimra. Tajvani utazáshoz Hepatitis A, B és hastífusz elleni oltás javasolt, de nem kötelező. Azért én úgy gondoltam, jobb a békesség, és mivel 3 napos magashegyi túra is szerepel a tervek között inkább biztosra megyek. A doktornő azért javasolt még tetanusz és diftéria elleni szurit is. Úgyhogy végül nem úsztam meg kevesebbel, mint 3 szuri. Akkor nem nagyon éreztem semmit, amikor megkaptam őket. Csak egy kicsit a hep AB kombót, mert az térfogatra ugyanannyi volt, mint a másik kettő együtt. Aztán pár óra múlva már kicsit nehezen emelgettem a karomat. Egyébként egyáltalán nem látszik az oltás helye, és ma már csak egy kicsit érzem. Egy hónap múlva kell menni ismételni a hep B-t, akkor az 3 évig nyújt majd védelmet. Ha egy fél éven belül újra ismétlik, akkor pedig már életem végéig kitart. Azt hiszem, érdemes lesz ezt is meglépni.
Ami vicces, hogy a magashegyi túrához is kaptam tájékoztatót, mire kell figyelni. Meglehetősen borús és fenyegető hangvételű, mintha halandó embernek esélye sem lenne 3.000m felett a túlélésre. De ez engem nem rettent vissza. 🙂 A doktornéni is megbiztatott, hogy ha a hegyekben megharap egy veszett állat, akkor még van 2 hetem, hogy megmeneküljek.
(Ezt a bejegyzést már gyakorlásképp telefonról írtam. Ez tuti nagyobb kihívás, mint a hegy.)

Vélemény, hozzászólás?

