Felkészülés 2.0 – Magas-Tátra – Fátyol-vízesés és Elülső-Szoliszkó

24 Júl

Eme bejegyzés előzménye: Magas-Tátra Rysy

Szlovákiai túránk második napja kicsit fájdalmasan indult az előző nap eredményeként rám szakadt heveny izomláz következtében. Emiatt az eredetileg tervezett Lorenz-hágón át vezető körtúráról lemondtam (2016.08.20-án pótoltuk). Viszont gondoltam, hogy a túra elejét azért csak végig kellene csinálni, ha már ilyen messzire eljöttünk.

2015.07.20

Bemelegítésnek körbejártuk a Csorba-tavat. Mégiscsak illendő volt tiszteletünket tenni.

001 Csorba-tó 1

Kezdetben meglehetősen felhős volt az idő, de hamarosan visszatért a nap.

001 Csorba-tó 2

A Fátyol-vízeséshez kb. 2 óra volt az út, az előző napihoz hasonló sziklás úton.

002 úton a Fátyol-vízeséshez

003

A Malompataki-völgyben található, 1.720 méteres magasságban lévő vízesés alulról.

003 Fátyol-vízesés

A túra útvonala a Lorenz-hágóhoz a vízesés felett folytatódott volna, ahová helyenként láncos kapaszkodókon lehet feljutni, így rövid megingás után mégis úgy döntöttem, hogy jelen kondimban nem vállalom azt az utat.

003 Fátyol-vízesés 2

A méretek érzékeltetéséhez pirossal bekarikáztam egy emberkét a vízesés tetején 🙂

003 Fátyol-vízesés 3

A vízesés alján lévő kis tó

003 Fátyol-vízesés 4

Ezután kezdetét vette a fájdalmas visszaút. Lefelé ugyanis sokkal megterhelőbb még mindig a lépcsőzés a számomra, hiába csak fele annyi ideig tartott az út, mint felfelé.

Viszont Attila azt mondta, hogy ő még nem éhes, én meg libegőzni akartam, így felültünk a Furkota-völgyben közlekedő lanovkára (13 euró egy felnőttnek oda-vissza!).

004 lanovka

A kilátás a Csorba-tóra igazán pazar volt, viszont kiderült, hogy a hegyek szerelmesei vagyunk, így nem tudtunk ellenállni az újabb, felfelé vezető sziklalépcsőnek.

005 Elülső-Szoliszkó

Egy jó órás mászás után feljutottunk az Elülső-Szoliszkó csúcsára: 2.117m

004

Innen pedig letekintettünk a nemrég meglátogatott Fátyol-vízesésre (pirossal bekarikáztam a képen). Olyan aprónak tűnt! 🙂

007

És ismét elindult a mászás lefelé. Helyenként négykézláb…

005 Elülső-Szoliszkó mászás le

Helyenként két lábon.

008

Mire leértünk én már farkaséhes voltam. Beültünk kedvenc éttermünkbe és ismét megjutalmaztuk magunkat. Mivel autóval voltunk a Becherovkáról már le kellett mondani, de a krumpligombóc áfonyalekvárral és túróval töltve, csokiöntettel isteni volt. Ne hagyja ki, aki arra jár!

006 krumpligombóc

Ezután már csak az előttünk álló 5 órás vezetést kellett túlélni. Azért Besztercebányán betértünk egy út menti bevásárlóközpontba, hogy vegyünk Kofolát és a gyerekkorom óta imádott Tatárska zmes-t, amiből azóta már be is lakmároztam.

Szombaton jön a Budai tájakon nevű gyalogtúra, aztán irány Tajvan!

2 hozzászólás to “Felkészülés 2.0 – Magas-Tátra – Fátyol-vízesés és Elülső-Szoliszkó”

  1. Kata58 2015-07-24 - 8:25 du. #

    Nagyon örültem a beszámolónak és a képeknek! További áldott utat kívánok!

Vélemény, hozzászólás?

