2015.08.17 Hengchun – Kenting – Day 6

9 Sze

Nem sok időm volt a túra után elmélkedni. Este gyorsan kimostam a cuccaimat, mert a túranadrágomat és egy túrafelsőt vinni akartam magammal. 17-én reggel pedig máris úton voltam Kaohsiungba. Ott a Xinzouying állomáson találkoztam a fiúkkal, Tamással és Danival, és indultunk a következő kalandra. Vonattal mentünk Fangliaoba, ahol meglepetésünkre nem volt easy card terminál. Így bár Kaohsiungban befelé easy card-ot használtunk, itt kifelé külön kis ceremónia kíséretében tudtunk eljönni az állomásról, míg tisztáztuk a dolgokat és kp-ban kifizettük a jegyet.

Fangliao

Ezután a Kenting Express busszal folytattuk az utat Hengchunba, ott volt ugyanis a szállásunk. Természetesen itt is még lent le kellett venni a cipőt és kaptunk papucsot az emeletre. A szálláshely halljában (ami egyben szerintem a házigazda nappalija is) lehetett volna még pár érdekes képet csinálni, de legyen elég ez az akváriumból pecázó macska. 🙂

Hengchun szállás

Korai érkezésünk ellenére szerencsére felengedtek minket a szobába. Gyönyörű volt, amilyen az interneten a képen. Rendes fürdőszobával, ahol a zuhanyhoz elhúzható tolóajtó volt. Az ágy pedig puha. Maga a mennyország! 🙂 Már sajnáltam, hogy csak egy éjszakát maradunk. (Fényképet nem közlök, mert már csak azután fényképeztem, miután kipakoltuk a cuccainkat és kupi lett.)

Rövid pihenő után összeszedtük magunkat és útra keltünk a Kenting Nemzeti Parkba. A következő kép szemlélteti a tajvani buszok díszes ablakfüggönyeit.

Express

Lestoppoltuk a buszt a megállóban, majd a sofőr javaslatára leszálltunk egy szép kapunál. Besétáltunk egy széles úton, és elfogott a gyanú, hogy ott mindenki autóval, de legfőképp robogóval közlekedik.

Kenting 1

Láttuk a Ma-an-hegy jellegzetes csúcsát. Ha több idő lett volna, arra is vezet túraút…

Kenting 2

4 vagy 5 km-t gyalogoltunk, de jól szórakoztunk. Az előző öt napi angol (és kevés kínai) kommunikáció után jól esett magyarul beszélni.

Az út szélén nőtt banán és egyéb ismeretlen növények.

banán

(Szerk: 2016.10.30 A 2016-os őszi Tajvani Dokumantumfilm Napok keretében tartott egyik filmből megtudtam, hogy ez a barringtonia asiatica, azaz a halméreg fa virága.)

növény 1

Kenting 3

Igazából a Kenting Forest Recreation Area-ról lemaradtunk és inkább a Sheding Park 社頂自然公園 felé vettük az irányt, ugyanis fixa ideám volt, hogy én látni akarom a minor gorge-t és a major gorge-t. Egy óra kutyagolás után elértük a park visitor centerét. Pecsételtünk párat, majd megpróbáltuk kideríteni, merre is vannak az ominózus szurdokok. Hát ez nem ment könnyen, mivel ott nem volt kitéve térkép a környékről. Kezdtem elszontyoldni, hogy annyi kutyagolás után végül semmit nem látunk. Aztán felcsillant a remény, mikor az egyik fagyit áruló lánytól végre sikerült megtudni, merre kell indulni. A fagyi is fincsi volt, úgyhogy boldogan indultunk tovább, míg elértünk a park bejáratához, ahol már térkép is volt, és kiderült, hogy egyáltalán nem kellett volna parázni, mert oda szépen be volt rajzolva, hol vannak a hasadékok.

Sheding 10

Sheding

A park csodálatos volt.

Kenting 4

Kabócák adták a zenei aláfestést, mint általában, és társult hozzájuk még egy rovar, amit végül sosem sikerült megpillantani. Ezt már a hegyről lefelé menet is hallottuk előző nap, és én kezdetben láncfűrészre gyanakodtam. Valami veszettül hangos egy állat! Hihetetlen hogy az az óriási hangzavar valami kis rovartól származik.

Sikerült megtalálni a kisebb és a nagyobb gorge-ot is. Rendesen be kellett préselődni a szűk járatba. Micimackó-fíling. 🙂

Sheding 1

Sheding 2

Sheding 9

Sheding 3

Aztán eljutottunk egy helyre, ahonnan pazar kilátás nyílt a félszigetre és az óceán is látszott a fehér világítótoronnyal Eulanbiban, Tajvan legdélibb pontján.

Sheding 4

Sheding 7

Ez a fa valami fura bújócskát játszhatott, ugyanis teljesen rálapult és szétterült a sziklán, mintha nem akarta volna, hogy aki a sziklát megkerülve jön, észre vegye.

Sheding 5

A majmoknak is tetszett a titokzatos kúszó fa, bravúros mutatványokat hajtottak végre az ágain.

Sheding 6

Egy kis segítség:

Kenting-National-Park-2019

Dzsungel. (Majd a többiektől szerzek be jobb képeket.)

Sheding 8

Már sötétedett mire legyalogoltunk a hegyről és beértünk Kenting városába.

Kenting 5

Útközben lefelé megosztoztunk a “háztartási kekszen”, amit még a túrára vettem, de maradt belőle szerencsére. Beérve a városba aztán rávetettük magunkat egy útszéli árus kínálatára. Nem derült ki mindenről, hogy micsoda, de mi lelkesen rámutogattunk a nekünk tetsző pálcikákra, amiket megkenegettek valami édes páccal, majd még rádobták a grillre pár percre. Istenien finomak voltak.

Kenting 6

Nem vártuk, hogy nyugtát is kapjunk. Tajvanon ez egyébként is teljesen másképp működik. Boltok is vannak, amikre ki van írva, hogy nem adnak nyugtát. Ahol meg adnak, ott a nyugta gyakran egyben lottószelvényként is funkcionál. Bizonyos időközönként kisorsolják a számokat és lehet velük nyerni, szóval érdemes gyűjteni. Illetve jótékonykodni is lehet velük. Van ahol külön gyűjtőedények vannak iskolák, idősek otthona számára.

Kenting 7

A nevezetes Sailing Rock-ot (a nagy szikla a tengerben, a fentebbi képen ott sötétlik a város mögött) csak sötétben láttuk. Azért lebotorkáltunk hozzá egy kis sikátoron keresztül, amiről nem derült ki egyértelműen, hogy magánterület-e vagy sem. Minden esetre jól jött a fejlámpa, ami nálam volt még a túráról.

Hazafelé a buszból láttuk, micsoda éjszakai élet van Kentingben, alig tudott átvergődni a busz a városon a kirakodóvásártól és a nyüzsgő embertömegtől.

Éjszaka végre igazán jót aludtam a dupla ágyon.

Reklámok

4 hozzászólás to “2015.08.17 Hengchun – Kenting – Day 6”

  1. boil54 2015-09-09 - 7:34 du. #

    Hihetetlen mekkora erő, bátorság van benned, a törékeny kislányban. Egyedül nekivágni – nem csodálom, hogy szüleid kiakadtak, amikor bejelentetted utazási szándékod. A férjed pedig köztudottan egy tündér, aki még Tajvanra is költözne a kedvedért. A költözés kósza ötlete azért meglepett, romantika ide, romantika oda…
    Nagyon tetszik az egész, különösen az, hogy másra is olyan hatással van, mint rám, és még a rajongás tárgya is hasonló… 😀
    Várom a folytatást, biztosan jólesik újra átélni.

    • dabdi 2015-09-09 - 8:25 du. #

      Én nem érzem úgy, hogy ehhez olyan sok erő vagy bátorság kellett volna. Csak a szívemet követtem, csupa szórakozás volt az egész.
      Nem tudom, mi lett volna, ha úgy csöppenek Tajvanra, hogy nem előzi meg a 3 éves vágyakozás, hanem mondjuk esetleg valami üzleti út kapcsán utaztam volna, amibe belefért volna egy kis turistáskodás is. Vajon akkor milyen benyomásokra tettem volna szert…? Ezt nem fogjuk már megtudni, így mostani lelkesedésembe biztosan vegyül némi elfogódottság is, de végig otthon éreztem magam a szigeten. Biztosan a sok sorozatnak és filmnek és persze a Mayday dalainak köszönhetően, sok dolog ismerős volt, ami furcsánk hatott volna, ha nem vagyok ennyire felkészült. 🙂

  2. Paggy 2015-09-09 - 8:00 du. #

    Kedves Dabdi!Nekem már népmesei az egész.A “lány” /Te/jön elindul az Óperenciás-tengeren túlra,megérkezik,megoldja a sok lánytpróbáló feladatot /pld felgyalogol az üveghegyre…/s majd hazajön mint egy egyszerű leány.Kedves Dabdi!Tényleg a sok megpróbáltatást megélt koreai hősnök egyikének állhatnál.Nézzünk egy jó kis címet!Dabdi Tajvanon—-NEM JÓ…Ki kell találni egy jót! Végül én már szorongtam,hogy nem maradtok-e ott a parkban az éjszakában?Most Tajvan vagy a hegymászás volt a fontos?Mi lesz itthon?Köszönöm a beszámolót:Paggy

    • dabdi 2015-09-09 - 8:49 du. #

      Túl sok koreai sorozatot nézel. 🙂 Nem éreztem nagy megpróbáltatásnak egyik eseményt sem. Na jó, a hegymászásnál már vártam, hogy hazaérjünk, amikor mindenem csupa víz volt, de végig tudtunk mosolyogni, úgyhogy igazából nem volt gond.
      Természetesen Tajvan volt a legfontosabb, de azon belül engem leginkább a természet érdekelt, és a hegy extra adalék volt.
      Hogy mi lesz itthon, az jó kérdés.

Vélemény, hozzászólás?

