2015.08.19 Hualien – Taroko – Day 8

12 Sze

Ezen a napon sem lustálkodtunk sokáig, el akartuk érni a 8 órási Tarokoba tartó buszt. Út közben megkerültük eme “érdekes” parkot.

Hualien 1

Még mindig a Soudelor tájfun örökségét nyögtük, mert a legtöbb túraút még mindig le volt zárva, és máris a nyakunkon volt a következő tájfun, aminek másnapra jósolták érkezését, bár szerencsénkre egyre inkább úgy tűnt, hogy egy éles kanyarral észak felé veszi majd az irányt, mintha egy láthatatlan fal védelmezné Tajvant és eltérítené.  Azért én kb. óránként néztem a honlapon, hogy nem nyitnak-e meg újabb útvonalakat:

Taroko Nemzeti Park hivatalos oldal

Csodás időben érkeztünk meg a Taroko National Park látogatóközpontjába, ahol a biztonság kedvéért még egyszer rákérdeztünk, hogy merre lehet menni.

Taroko 1

Végül erre indultunk ott balra fel a lépcsőn.

Taroko 2

Aztán további lépcsőkön folytattuk az utunkat. Kb. 250 m szintet másztunk felfelé. Némi edzés, mert már rég volt ilyen. 🙂 Utána néztük meg, hogy a 大禮大同步道 (Dali Datong Trail) útvonalon indultunk el, ami erősen hegymászós túrának van jelölve.

Taroko 5

Taroko 6

Egy idő után a dzsungelből ilyen kilátásunk volt.

Taroko 3

Aki látta a Májusi szerelem c. filmet vagy a Magányos bolygó c. dal klipjét, annak ismerős lehet egy kis fehér virág, a májusi hó 五月的雪. Ez augusztusban valami későn kelő típus lehetett. 🙂

Májusi hó 1

Taroko 4

Lenyűgöző, csodálatos kirándulás volt. Azt hiszem, Dani sem bánta meg, hogy terven felül felrángattam ide. Az ember ritkán mászkál a dzsungel közepén lépcsőkön.

Taroko 8

Igaz ki volt írva pár helyen, hogy vigyázzunk a vad darazsakkal, mérges kígyókkal és egyéb veszélyes állatokkal, de ez kevésbé hatott meg, amikor ilyen gyönyörű helyen mászkáltunk. Egy idő után elfogyott a lépcső, és nem igazán volt kedvünk (bátorságunk) egy pókhálókkal beszőtt kis ösvényen tovább menni, így visszafordultunk. Darazsakat láttunk (szép nagyokat és pirosakat), de nem kergettek meg, végül csak egy lépcsőn felfelé igyekvő gyíkkal kellett megküzdenünk az úthasználatért, és aztán ő adott elsőbbséget nekünk. 🙂

Taroko 9

Visszamentünk a kiindulási pontra és felszálltunk a következő buszra, amivel elmentünk a Taroko-szurdok következő állomására, a Swallow Grotto-hoz. Ezt a helyet sajnos nem lehet fényképekkel visszaadni, látni kell élőben.

Taroko 10

Taroko 11

Alul szürkén hömpölyög a Liwu-folyó a sziklákból kimosott hordalék miatt.

Taroko 12

Elképesztő mélység és magasság, és ott sétáltunk a sziklába vájt úton. Egy dologban nem voltunk biztosak, mégpedig, hogy itt is fel tudunk-e szállni a buszra, mert hivatalosan itt nm volt megálló. Igaz, hogy a büfében az egyik hölgy mondta, hogy nyugodtan menjünk és majd felvesz minket  busz, de aztán ezt nem mertük megkockáztatni. Visszagyalogoltunk oda, ahol leszálltunk, és az orrunk előtt ment el a busz. Így volt egy ráérős szabad óránk.

Taroko 13

Leírhatatlan szépség. Sajnos a függőhídon való átkeléshez engedélyre lett volna szükség, ami nekünk nem volt, így a “hídőr” nem engedhetett minket fel. Mutatta, hogy kamerával ellenőrzik, úgyhogy semmiképp sem engedhet fel minket még pár méterre sem.

Taroko 14

Szóval kénytelenek voltunk kibekkelni azt az egy órát és elmentünk a busszal a végállomásra. Ott vettünk egy nagyon fincsi ebédet bento dobozban és magunkkal vittük erre egy csodaszép helyre.

Taroko 15

Ezután nagyon gyorsan felmásztunk ehhez a pagodához, mert el akartuk érni az utolsó előtti buszt visszafelé.

Taroko 16

A buszról az utolsó pillanatban leszálltunk a következő megállóban, amit nagyon jól tettünk, mert a végén még egy gyönyörűséges útvonalon jártunk. Ha közelről megnézi valaki ezt a képet, az a bal oldali szikla oldalában láthat egy ösvényt. Na, oda mentünk a Lushui útvonalon.

Taroko 17

Függőhídból is kaptunk legalább egy kisebbet.

Taroko 18

Taroko 19

Taroko 20

Taroko 21

Itt sem voltunk benne biztosak, hogy a busz felvesz-e valahol útközben, így inkább visszamentünk a buszmegállóba és az utolsó busszal hazamentünk.

Este még felfedeztük Hualien várost pénzváltó reményében, de végül maradt az ATM. Ha valaki tervezi, hogy Tajvanra utazik, érdemes itthon tajvani dollárt váltani. Én egy helyet ismerek, a Ráday utcában, ahol lehet venni, de ott is csak akkor van, ha valaki vált náluk, így érdemes előbb telefonálni nekik.

3 hozzászólás to “2015.08.19 Hualien – Taroko – Day 8”

1. Paggy 2015-09-13 - 10:55 de. #

Nagyon jó és szép volt ez az “idegenvezetés”.Köszönöm szépen.Nincs kedved élőben is csinálni?Mármint egyéni utat szervezni Tajvanra?Fantasztikus az internet,itthonról kivitelezhető egy ilyen gyönyörűséges utazás.Üdv:Paggy

• dabdi 2015-09-13 - 12:15 du. #

Bármilyen ötletre vevő vagyok, ami tajvani munkával kapcsolatos és kivitelezhető. 🙂 Bárkit szívesen el is kísérek Tajvanra és körbevezetem. 🙂 Magyar étterem nyitásán is gondolkodunk kint. 🙂

És valóban, engem is meglepett, hogy egy 3 hetes utazást itthonról így meg lehet szervezni az internet segítségével. Persze ehhez kell az a célállomás, ahol frissítik az internetoldalakat és valóban aktuális információkat találni.

2. Paggy 2015-09-13 - 4:34 du. #

Akkor,hajrá!!!Csak vicceltem.Sajna 2 ok miatt nem tudok repülőzni:klasztrofóbiám van ,a másik,hogy szívbeteg a kutyám és nem hagyhatom itthon sok időre.DE mennék!!!Üdv:Paggy