2015.08.24 Alishan – Day 13

23 Sze

Eredetileg Liuqiu szigetét terveztem erre a napra, de ugye a tájfun közbe szólt, az erős hullámzás miatt kérdésessé vált a kompközlekedés. Szóval tervet változtattam és inkább az Alishanra, azaz az Ali-hegyre indultam. Nem biztos, hogy olyan jó döntés volt, mert sajnos egész napra ködbe burkolózott a hegy, de ezt a városból sosem lehet tudni, mi lesz 2.000 méter felett.

Reggel korán keltem, még a reggeliről is lemondtam (7-től lehetett reggelizni a szállodában), mert az Alishanon meg akartam csinálni egy túrát, a Greater Tashan Trail-t (大塔山), ami 2.663 méterre visz fel. Úgy számoltam, hogy oda-vissza kb. max 4 óra alatt megjárom, és akkor még lesz egy kis időm a többi látnivalóra. Sietni akartam, mert tudtam, hogy az Alishanon minden nap menetrend szerint esik az eső délután. Szóval ismét elsétáltam a vasútállomásra (kb. 20 perc), onnan elvonatoztam Chiayiba (a 108-as számú Tze-Chiang Limited Express-szel, ami 6:51-kor indult és 40 perc volt az út). Ott pediglen buszra szálltam. Nos, ez egy vicces utazás volt. Egy tizenpár személyes minibusz állt az állomáson 7322-es felirattal. Épphogy odaértem (mert még meg is kellett találni), én voltam az utolsó, 7:40-kor indult. Már minden hely foglalt volt, mire a sofőr oda mutatott maga mellé és lerámolta az “anyósülésről” a cuccait. 🙂

Alishan1

Remek kilátásom volt az elkövetkezendő kb 2 órában, bár néha azt kívántam, inkább hátrébb ülnék. A kanyargós hegyi úton a sofőr veszett tempót diktált. Azt hihette, hogy ez valami verseny. Mindenkit leelőzött felfelé. Kicsit leizzadtam, mire felértünk. Próbáltam fényképezni a szélvédőn keresztül, de ilyen sebesség mellett nem volt könnyű. Nagyon szerettem volna egy olyan képet, amin látszanak a pálmafák a háttérben a több ezer méter magas hegyekkel.

Alishan2

Hegyek a felhőtengerben.

Alishan3

Már most látom, hogy hosszú lesz ez a bejegyzés. 🙂 Egy szép lámpaoszlop. (És járda! Vidéken ők is ismerik.)

Alishan4

A telefonom azért tehetséges volt. Sikerült egész jó képet csinálnia.

Alishan5

Tartottunk egy rövid pihenőt. Valamelyest csökkent az adrenalinszintem. A képen szemben fent teaültetvények vannak (ja, tudom, nem éppen a leginformatívabb kép). Később vettem alishani teát Tajpejben. 🙂

Alishan6

Ahogy még feljebb kapaszkodtunk, valahogy lett egy sanda gyanúm, hogy feljebb ettől már csak ködösebb lesz az idő. Ezen a piros hídon aztán át is mentünk.

Alishan7

Aztán egyszer csak megálltunk egy nagy kapunál, és majdnem mindenki leszállt a buszról. Nem igazán tudtam, mi van. Én úgy gondoltam, hogy a végállomásig megyek, a sofőr pedig még a buszban ült. Kérdő tekintettel néztem rá, mert arra már rájöttem, hogy angolul nem beszél. Aztán mondott nekem valamit, amiből ennyit értettem: mai piao (買票). Akkor leesett, hogy a többiek azért szálltak le, mert beléptünk a nemzeti park területére és belépőt kell fizetni, azaz jegyet kell venni (150 NTD). Gyorsan lekászálódtam. Aztán komoly ellenőrzés volt. Csak úgy engedtek vissza a buszra, hogy egy határőr kinézetű fickó ellenőrizte a jegyeket. Ezután folytattuk az utunkat.

A rozsdás tábla alatt a hegy oldalában egy vízesés zuhogott alá.

Alishan8

Túléltem az “élményutazást”. A Turista Központnál már totális köd volt. Azért én nem adtam fel. Bementem megkérdezni, hogy járható-e a Tashan Trail. Egy csodás angolsággal beszélő srác megnyugtatott, hogy igen, de nem ajánlja, mert nem nagyon jár arra senki és hosszú. Mondtam neki, hogy pont ez a két tényező az, ami engem a leginkább vonz az egészben. Fent lenni egy magas hegyen, nyugalomban, ahol nem hemzsegnek a turisták és élvezni a természet nyújtotta békét és csodát. Megtudakoltam, hol a vasútállomás. Ott fent.

Alishan10

A 2009-es Marokot tájfun teljesen tönkre tette az alishani vasútvonalat. A chiayi állomáson a rendes vonatállomás mellett van az alishani vasútvonal indulópontja is. Nemrég indították újra a vonalat, de egyelőre csak a hegy közepéig jár. Viszont itt fent a hegyen is van 3 rövid vonal, ami üzemel. Felmentem megnézni, hogy melyiket érem el.

Alishan11

A Zhaoping állomásra tartó volt a soron következő (félóránként jár), így arra vettem jegyet. A biztonság kedvéért a jegyárusnál is rákérdeztem a Tashan Trail-re. Ő szörnyülködve mondta, hogy nagyon nem ajánlja, mert rossz az idő és úgysem látok semmit, de látta rajtam, hogy nem igazán győzött meg. Akkor ajánlott egy másik útvonalat, ha minden áron mászni akarok, akkor menjek az Ogasawara kilátóhelyre, az is magas 2.488 m, de egy óra alatt ott vagyok a Zhaoping állomástól. Hát jó, beadtam a derekam. Mégiscsak neki van nagyobb tapasztalata.

Alishan trail map 1

A Zhaoping vonal összevissza 700 méter, a jegy 50 NTD. De hát azért is mentem, mert vonatozni akartam a hegyen. Jó lenne, ha egyszer újraindítanák a teljes vonalat. Szívesen beneveznék rá, hogy fölvonatozzak. Gyönyörű lehet.

Alishan12

Mivel egy pillanatra kisütött a nap a ködfátyol mögül, úgy gondoltam, hogy mit nekem óva intés, én bizony elindulok a Tashan Trail-en (gyönyörű képeket láttam róla az interneten). Így az Ogasawarával homlokegyenest ellenkező irányba indultam.

Alishan13

Na, most komolyan. Ki retten meg az erdőtől, még ha egyedül is sétálgat, ha ilyen a táj? (És ki van kövezve az út vagy faburkolat van végig, nem tyúklépésben kell a bozótban jelzéseket keresni, hogy merre is kell menni.)

Alishan14

Upsz. Egy lezárt út. Pedig nagyon csábító és látszólag semmi baja.

Alishan15

Elértem a Sister Pond kisebbik tavához. Ő lehet a hugica.

Alishan16

Innen boardwalk is vezetett a másik tóhoz. Naná, hogy azon mentem. Csodálatos! Mint a mesében. És mindez kb. 2.300 méter magasan!

Alishan17 Alishan18

A nővérke. (Ezeket nem kicsinyítettem le annyira, rákattintva nagyobbak lesznek. )

Alishan20

Alishan19

Alishan21 Alishan22

Alishan23 Alishan24

Alishan25

Meg sem mertem szólalni, annyira gyönyörűséges. Viszont gyanút fogtam, hogy valami nem stimmel. Már mellőznöm kellett volna a Tashan Trail indulópontját. Aztán leesett, hogy az volt az, ami le volt zárva. Paff. Ekkor úgy döntöttem, hogy mégiscsak visszamegyek és próbát teszek az Ogasawarával. Nem ugyanott mentem vissza, ahol jöttem, így láttam még olyan csodákat, amik egyébként kimaradtak volna.

Alishan26 Alishan27

Skywalk – Igen, itt is lehetett sétálni!

Alishan28 Alishan29

Ezután pedig elindultam a Zhushan Sunrise Trail-en. Ez az út ugyanis egy napfelkelte néző helyre visz. Most már tudom, hogy nem véletlenül javasolja a legtöbb utazásszervező, hogy töltsünk egy éjszakát a hegyen, ugyanis a hajnal az egyetlen időpont, amikor nagy valószínűséggel lehet látni a környező hegyeket és a csodás felhőtengert. Ehhez viszont valóban fent kell éjszakázni, mert nem lehet olyan korán busszal feljutni.

Alishan30 Alishan31

Viszont teljesült legalább az egyik kívánságom. A pocsék időjárásnak köszönhetően 2 órán keresztül egy teremtett lélekkel sem találkoztam. 🙂 Enyém volt az egész erdő! Így is lenyűgöző volt. Álomszép! Boldog is voltam.

Alishan36

Alul a tábla mutatja, mit kellett volna látni. Helyette én csak azt a tejfehérséget láttam. A Yushan – magyarul a Jáde-hegy – csúcsa Tajvan legmagasabb pontja 3.952 m. Hajnalban azt is látni lehet innen, ha jó az idő. Egyébként innen is el lehet vonatozni napfelkeltét nézni oda, ahová én tartok, de ez a vonat értelemszerűen csak hajnalban jár.

Alishan32

Azért még mindig nem adtam fel. Kutyagoltam tovább, bár már szükség volt az esernyőre. Ennek a környezetnek nem lehetett ellenállni, menni kellett tovább. Még egy helikopter leszálló pályára is eljutottam. 🙂

IMAG1699 k

2.488 méteren sem volt jobb a helyzet, de láttam egy óriási baglyot.

Alishan33

Út a semmibe…

Alishan34

Még jó, hogy pár száz méterre volt a vonatállomás, mert hirtelen leszakadt az ég. Ott fel tudtam venni a vasutas esőruhámat. Ismét kapóra jött. Anélkül szétázott volna a nadrágom. Szépen visszasétáltam az egész útvonalon a Sister Pond-ig, majd mentem tovább az óriás fákhoz.

Alishan35

A magnóliakert egyetlen magnóliavirága így augusztus vége felé. A 4. herceg kedvenc virága. 🙂

Alishan37

A templom sem maradhat ki.

Alishan38

Képtelen vagyok kevesebb képet felpakolni.

Alishan39

Óriásfákat elég nehéz fényképezni.

Alishan40

Ő 1.300 éves és 28,3 m magas, törzsátmérő 8,6 m.

Alishan41

Ezután elballagtam a másik vasútvonal, a Sacred Tree állomására. Megvettem a jegyet, de gondoltam egyet és elindultam még egy kis sétára, mert kezdett elállni az eső.

És 15 perc mászás után, tadám!!!

Alishan42

Alishan43 Alishan44

És a szent fa: 45 m magas, 12,3 m törzsátmérő, és talán 2.300 éves.

Alishan45

Aztán csak visszamentem az állomásra és visszavonatoztam a központba. Az állomás épületének tetejéről sikerült egy naplementés képet készíteni.

Alishan46

Lefelé ugyanazzal a sofőrrel mentem. De már hátul ültem. 😀 Pár száz méterrel lejjebb ragyogóan sütött a nap.

Alishan47

Hála az őrült sofőrnek, aki lefelé is száguldozott, az előírt 2,5 órás menetidő helyett fél órával hamarabb megérkeztünk Chiayiba, így elértem egy korábbi vonatot. Jobb is volt, mert azért igen csak elfáradtam. De megérte!

Reklámok

Egy hozzászólás to “2015.08.24 Alishan – Day 13”

  1. Paggy 2015-09-24 - 12:25 du. #

    Hát,le vagyok nyűgözve általad!Már írtam az előzőekben,hogy eszméletlen bátor és vakmerő vagy.Szegény férjed biztosan nagyon izgult.Csodálatos a táj.Komolyan ,komolyan kéne utakat szervezzél,mert annyira otthon vagy ebben az országban.Ez igazi tehetség.Nem akarsz elvégezni egy ilyen idegenvezetői tanfolyamot?Nem hiszem ,hogy a magyar utazási irodák közül lenne olyan idegenvezető,aki így túrázik.Tegnap halottam egy házaspárról,aki 4 évig biciklivel járták a világot.Fantasztikus izgalmas volt.47 országban kerekeztek.Blogjuk is van.”4 év nászút két keréken”.Majd megnézem pontosan Árpi és Zita a keresztnevük. Dabdi!Az ilyen vállalkozó szellemű emberek segítenek a többieknek a példájukkal.Nagyon izgalmas volt ez a beszámolód:azt hittem fel sem érsz a hegyre,mert eltévedsz.vagy nem tudsz lejönni…Köszönöm szépen az írásod.Üdv:Paggy Ja,el sem zudom képzelni,hogy fogsz itthon “semmittenni”

Vélemény, hozzászólás?

