2015.08.30 Tajpej – állatkert – Day 19

14 okt

A pihentető 2 órás alvás után frissen és üdén ébredtem a telefon ébresztőjére. Ezek után még eszembe jutott a ház előtt, hogy lefényképezzem a korábban említett “támpontfát”. 😀

Tajpej301

Majd metrózásba fogtam, hogy az előző napihoz képest az átlósan totál ellenes pontjára is elutazzak a városnak az 1-es metróval.

Tajpej302

Az állatkerthez is magasan közlekedik az MRT.

Tajpej303

Ez a szerelvény eleje. A gyerekek – és persze a hozzám hasonló komoly felnőttek – élvezik a vezető nélküli vonat nyújtotta élményt, amely lehetővé teszi, hogy az ember legelöl üljön és arról fantáziáljon, hogy ő a vonatvezető.

Tajpej304

Blankáékkal a végállomáson találkoztunk. Az eső csepergett, de mi rettenthetetlenül mentünk megvalósítani aznapi állati terveinket.

Tajpej322

Egyből a bejáratnál két jegyet adtak. Kiderült, hogy az egyik a kis pandák meglátogatásának beosztását szolgálta. A pandák egy külön épületben vannak, és persze mindenki őket akarja megnézni. Igazából én is csak miattuk mentem. Hosszú sorok kígyóztak és persze messze nem tudtunk akkor bejutni, amikorra az időpontunk szólt.

Tajpej305

Azért nagy tolongás közepette sikerült a közelükbe jutni. Persze csak üvegen keresztül.

Tajpej306

Blankának köszönet a képért. Kb. ennyi időnk volt. Egy fénykép, aztán hangosbemondón utasítottak a továbbhaladásra. Nagy sztárok, na.

Tajpej323

Az állatkert jókora területet foglal el és csodálatos a parkja.

Tajpej308

Akkora területen fekszik, hogy térkép nélkül nem is lehet közlekedni szerintem. Vagy… Itt vannak ezek a rejtélyes táblák, amelyek első ránézésre engem nem igazán győztek meg informatív mivoltukról. Szó szerint irányt mutatnak. De hová? Aztán leesett, hogy ez valószínűleg valamilyen javasolt útirány lehet, ami nem hátrányos abban az útvesztőben. 🙂

Tajpej327

Lehet, hogy nem rossz ötlet a körbevonatozás ekkora méreteken. Mi a végén akartunk menni egy szakaszon, de lemaradtunk az utolsóról.

Tajpej326

Állatokat nem is sokat fényképeztem. A telefonommal nem igazán lehetett a távoli példányokat becserkészni. Azért itt akad 2 víziló.

Tajpej309

Ismét olyan érzés volt, mintha a dzsungel közepén mászkáltunk volna.

Tajpej310

Nagyon szépen kialakították. A legtöbb állat valószínűleg viszonylag jól érezte magát, de a pingvineknél elszakadt a cérna. Szerencsétleneket nagyon sajnáltuk abban a kis klimatizált helyiségben, ahová száműzték őket a trópusi klímát kizárandó. Arról nem is mutatok képet.

Tajpej311

Inkább jöjjenek a növények! Ez így most inkább olyan, mint egy botanikuskerti kirándulás. De aki ismer egy kicsit, az ezen már nem lepődik meg. Londonban is botanikuskertbe kellett velem menni. 🙂

Tajpej312

Igazán jó egész napos kiránduló program. A belépő sem volt drága.

Tajpej313

Délután kezdett kicsit korogni a hasam. Több helyen árultak hot-dogot, de zárójelben utána volt írva, hogy kifli nélkül. Azaz magyarul mustáros virslit kínáltak, ami így ebben a formában nem olyan laktató. Lehetett még találni néhány egyéb ár-érték-laktatósági arányban nem tökéletesen kielégítő portékát, így egy dobozos ramen mellett kötöttem ki. Végül is a sorozatokban folyton ilyeneket esznek, legalább egyszer ezt is kipróbáltam. A nehezítés a feladatban a tészta felöntéséhez szükséges meleg víz megszerzése volt, mert csak cselesen lehetett kinyerni a forró vizet az automatából, elővigyázatosságból, nehogy a gyerekek megégessék magukat, mivel ingyenes volt.

Tajpej325

Azért vannak itt zsiráfok is.

Tajpej314

Ez a gorilla volt az egyik csúcspont. Lecövekelt az üvegfal túloldalán szemben az emberekkel és nem mozdult. Olybá tűnt, komoly megfigyelést végez. Talán azon töprengett, hogy milyen jó, hogy ezek a veszélyesnek kinéző fura szerzetek, el vannak kerítve.

Tajpej315

A makik nagyon cukik voltak. Megsimiztem ennek az egyik ujjacskáját, amikor kidugta a rácson, és nem nagyon zavartatta magát.

Tajpej324

Tajpej316

Ezek a járdából kinövő vízilovak nagyon tetszettek.

Tajpej317

Nem sikerült körbejárnunk. Délután 5-kor zár az állatkert. Ehhez képest sikerült valamikor 6-kor kiérnünk, mert még gyorsan körbe akartunk nézni a tajvani helyi populációt bemutató részlegen is, de akkorra megint jobban eleredt az eső. Nem akartuk tovább húzni az időt, mivel Blankáéknak még el kell jutniuk Jiufenbe, én pedig még korábban megígértem, hogy kézbesítek egy könyvet egy japán lánynak.

Aztán este mégiscsak úgy éreztem az eső ellenére, hogy meg kellene néznem közelebbről a CKS Emlékcsarnokot, ha már ott lakok. A park körül körbefut egy ilyen árkádos keret. Ahogy elnéztem, az emberek arra használták, hogy itt az eső elől védve erre menjenek a metróállomásra. 🙂 Az oszlopok között padok vannak. Ott pedig szerelmespárok tanyáztak. Nagyon szép és jó hosszú folyosó.

Tajpej318

A Szabadság tér főkapuja az emlékcsarnok elől fényképezve.

Tajpej319

Ez már az emlékcsarnok emeletéről. Balra és jobbra a Nemzeti Színház és a koncertterem.

Tajpej320

A 7-eleven mellett a másik remek találmány, a Family Mart. A bejárat előtt esernyőtartó.

Tajpej321

Legjobban az itt kapható licsis oolong teát szerettem. Hoztam is belőle haza. Egyet még féltve őrizgetek. Végül is itthon nem lehet 590ml-es palackra szert tenni. Nem tudom milyen mértékegység szerint alkotják a tárolódobozaikat, de lehetetlenebbnél képtelenebb méretűek. Amit a reptéren vettem ásványvíz, az 580ml. Literes, másfél literes vagy 2 literes nem létezik, csak ilyen “szép kerek” számok. 🙂

Tajpej328

3 hozzászólás to “2015.08.30 Tajpej – állatkert – Day 19”

  1. Paggy 2015-10-15 - 6:26 de. #

    Kedves Dabdi!Nagyon érdekes képeket készítettél a metróból.Szerettem volna én is kipróbálni/de egy kicsit tartanék tőle/egy magasan menő vasutat/Japán/Tényleg szép az állatkert.Végig botanikuskert benyomásom volt.A vízilovakat első ránézésre nem értettem,de tetszettek.A Te telefonoddal ilyen éles képeket lehet készíteni,bár azt írtad eltörött?Köszönöm szépen a beszámolót.Itt jelezném,hogy mostantól ritkábban fogok jelentkezni,mert évek óta halasztgatok egy komoly fogadalom beváltását.Nagyon sajnálom,hogy ezt a nagyon-nagyon jó blogot csak havonta egyszer fogom felkeresni,ha nem haragszol meg érte.Remélem meg fogom találni és ezer köszönet a sok izgalmas bejegyzésért és a fordításért.Tényleg muszáj betartanom a magamnak tett ígéretet.További jó munkát és jövök,ha szabad!Üdv:Paggy

    • dabdi 2015-10-15 - 1:14 du. #

      Kedves Paggy!

      A magasvasút nem félelmetes, jó róla a kilátás. 🙂 A telefonommal nappal, jó fényviszonyok mellett nagyon szép képeket lehet csinálni, csak zoomolással és a sötétedéssel vannak gondjai. A kamera lencséjének semmi baja, csak a kijelzője tört össze, de még mindig működik. Azt hiszem, legközelebb is HTC-t veszek majd,én nagyon szeretem. (Ez volt a reklám helye.)

      Nagyon fogsz nekem hiányozni. Örültem a kérdéseidnek, jókat kérdeztél. Persze jól esett a visszajelzés.
      Még 2 nap van a tajvani beszámolóból, azután én is ritkábban fogok jelentkezni.
      Sok sikert kívánok a fogadalmad betartásához! És azért várlak vissza alkalmanként. Ezt az oldalt elmentheted a könyvjelzőkhöz, vagy elég, ha a gugliba annyit írsz: dabdi mayday, meg fog találni. 🙂

      Minden jót a legközelebbi viszont látásig!

  2. Paggy 2015-10-15 - 2:48 du. #

    Jövök,jövök havonta.Ma még várom a Sixs Flying első részének a fordítását.azt nézem németül és kontrollnak megköszönöm a magyart.Szóval csak havonta 1x A szeretett BuBu-t és Hwajongotés a SFD-t.Nagyon szeretem ezt az oldalt!!!!!KÖSZÖNÖM,KÖSZÖNÖM.Nem akartam,hogy eltűnt legyek,ezért írtam.Szia és várom a maradék 2 napot és a szerelmetes BuBu-t.Paggy

Vélemény, hozzászólás?

