2015.08.31 Day 20 második rész: Shifen

17 okt

Shifen1

És megérkeztünk Shifenbe, ahogy az a képen is jól látható. Sajnos az eső sem adta fel.

Shifen2

Ahogy Houtong, úgy Shifen is a turizmusból él. Az egyik fő attrakció maga a vasút, ami átszeli a városkát. A másik pedig egy csodás vízesés, ami innen 30 percnyi sétára található, ahogy azt alább szépen lerajzolták. Fantasztikusan informatív tábla.

Shifen3 Shifen4

A látogató központ alatt érdemes egy kis sétát tenni a Keelung-folyó partján.

Shifen6

Úgy tűnik, azért a sors kárpótolni akart, amiért nem tudtunk átmenni a Tarokó-szurdokban azon a függőhídon.

Shifen7

Igaz ez egy öncélú híd, hiszen a túloldalon nem vezet sehová. Viszont mivel az esőben nem kószált rajta más rajtam kívül, amikor a közepére értem, így kiélvezhettem egy kis ringatózást. Izgalmas, ahogy lengedezik. 🙂

Shifen8

A híd kicsit távolabbról.

Shifen9

Gyönyörűek ezek a fasétányok. (Van ennek valami hivatalos neve?)

Shifen10

Káprázatos vidék. Alant a völgyben ott tekergőzik a Keelung-folyó.

Shifen11

A tájfun itt is itt hagyta a nyomát. Több helyen munkálatok folytak a sziklákon lévő teraszok helyreállítására.

Shifen12

Legnagyobb sajnálatomra az alsó vízesés-megfigyelő helyet szintén elmosta a tájfun.

Shifen13

Pedig alulról valószínűleg még nagyobb hatással van az emberre ez a 20m magas és 40m széles zuhatag. Meglehetősen impozáns.

Shifen14

Több út is kanyargott, amiken szívesen kalandoztam volna még.

Shifen15

Például ezekhez a pavilonokhoz, de egy idő után sehogy nem lehetett átvergődni a kidőlt fákon. A tajvaniak számára örök kihívás, hogy egy-egy tájfun után újra és újra járhatóvá tegyék a gyönyörű kirándulóhelyeiket. Rengeteg energiát fektetnek bele.

Shifen16

Nem volt más választás, mint vissza.

Shifen17

Újra megcsodáltam a sehová sem vezető hidat. De lehet hogy van még vele valami titkos tervük.

Shifen18

Egy viadukt az autós forgalom számára.

Shifen19

És a kedvemért még egy függőhíd. 🙂 Itt rengetegen nyüzsögtek és mindenki fényképezkedett.

Shifen20

Sokan itt is eregetnek kívánságlámpást, és valószínűleg lett volna még mit felfedezni, ha tovább sétálgatok, de mivel nem volt nálam pénz, így nem akartam kínozni magam. Inkább elcsíptem a következő vonatot és tovább álltam Pingxibe. Reméltem, hogy ott találok egy kompatibilis ATM-et.

Vélemény, hozzászólás?

