2015.09.01 Tajpej, utolsó nap – Day 21

21 okt

Elérkezett utazásom utolsó napja. Mielőtt kimentem Tajvanra, tartottam tőle, hogy mihez kezdek majd a honvágyammal, de annyi minden történt, hogy igazából nemvolt időm ezen meditálni. Mikor hazaértem egy-egy nap végén, az esték rendszerint azzal teltek, hogy megterveztem a következő napot. Mivel az elejétől kezdve otthon éreztem magam Tajvanon, nem igazán akartam még búcsút venni tőle a 21. napon sem.

Erre a napra megkegyelmezett nekem az időjárás és kisütött a nap. Így az utolsó pillanatban még esélyem nyílt rá, hogy felmenjek a Taipei 101-be. Egy problémám volt. Mit kezdjek a két nagy bőröndömmel éjfélig? Ugyanis a repülő éjjel fél 12-kor indult. Az állomáson a csomagmegőrző meglehetősen sokba került, ahhoz megint pénzt kellett volna felvennem. Így vettem a bátorságom, és megkérdeztem egy sms-ben a “láthatatlan” házigazdámat, meddig maradhatok a lakásban. Úgy látszik, aznapra a szerencse kegyeltjévé váltam, mert hamar visszaírt, hogy délutánra nincs más vendég, úgyhogy nyugodtan maradhatok este 6-ig. Mérhetetlen boldogság! Nem is húztam tovább az időt, elrohantam a felhőkarcolóhoz, nehogy közben eleredjen az eső.

Tajpej200

Ismét itt álltam Tajvan legmagasabb épületének tövében.

Tajpej201

De most tovább is jutottam. Először is a 89. emeletre.

Tajpej202

Itt lehet körbemenni és körbekémlelni Tajpejt a magasból.

Tajpej203

Valóban kár lenne kihagyni a világ leggyorsabb liftjét, ami 37 másodperc alatt visz fel 357 méterre.

Tajpej204

A toronyházat 2004-ben adták át és 2010-ig volt a világ legmagasabb épülete a maga 509 méterével. És ez a legmagasabb zöld épület (nem csak a színe miatt).

Tajpej205

Ha már feljutottam, nem kapkodtam el a dolgokat. Jó sokáig szemlélődtem.

Tajpej206

Szerencsére nincs semmilyen időbeli korlát. Mindenki addig marad fent, ameddig akar. Én pedig ki akartam élvezni a látványt, hiszen közelről csak egy nagyon pici részét sikerült felfedezni a városnak. És hát talán ez a táj tartalmazta valahol a Mayday fiúkat is, de azt nem tudom biztosra, mikor jöttek vissza Japánból.

Tajpej207

A jó időnek köszönhetően aznap látogatható volt a 91. emeleti terasz is, 390 méter magasan.

Tajpej208

Innen még 10 emelet van felfelé.

Tajpej209

Természetesen innen is le kellett fényképezni a várost.

Tajpej210

Mégiscsak más két emelettel magasabbról és szabad szemmel, nem üvegen keresztül. 🙂

Tajpej211

Itt nem lehet körbe menni, csak egy teraszra lehet kimenni. 2006-ban itt volt Mayday koncert, ezért is szerettem volna nagyon feljutni ide.

Tajpej212

Akkor a fiúk a koncert végén, amikor már besötétedett, még képesek voltak létrát hozni és arra felülni, hogy még magasabban legyenek. 🙂 Itt megtekinthető a koncert.

511220541361750

Visszamentem a 89. emeletre és megörökítettem a Taipei 101 makettjét is.

Tajpej213

Ezután Damper Baby következett a mustrában. Ez a hatalmas gömb biztosítja a tájfunok és földrengések idején ennek az óriási épületnek a stabilitását. Ellensúlyozza a kilengéseket. Aznap szerencsére teljes nyugalomban függött.

Tajpej214

Itt sem hazudtolták meg önmagukat a tajvaniak. Ebből a gömbből is képesek voltak cuki kabalát készíteni.

Tajpej215

Muszáj volt egy közös képet készítenünk. 🙂

Tajpej216

A gömb eddigi legkomolyabb munkáját a Tajvanra érkezésem előtt 3 nappal kapta. 2015.08.08-án a Soudelor tájfun idején mozdult ki eddigi több, mint 10 éves pályafutása alatt a legjobban.

Tajpej217

Damper Baby nem kis hős, be kell látnunk. Mindenféle szuvenír formájában megtalálható. Még személyiséget is találtak ki neki. Fantáziában nem volt hiány. 🙂

Tajpej218

Damper Baby a 88. emeleten.

Tajpej221

Úgy látszik, a többi turista később eszmélt, hogy megrohamozza a Taipei 101-et a napsütésben, így le tudtam ülni, és összességében több órát töltöttem fent. Megint a magaslat ihletett meg, hogy folytassam a jegyzeteimet, itt írogattam az emlékeket a füzetembe.

Tajpej219 Tajpej220

Lejutni már nehezebb volt, mint fel. A lefelé vezető lifthez keresztül kell vergődni egy korall-kiállításon és vásáron. Mindenféle korallból kifaragott csodákat lehet itt látni.

Tajpej222

Elképesztő aprólékosság.

Tajpej223

Némi sorbaállás után azért csak sikerült lejutni. Mivel 6-ig volt még időm, és útba esett, leszálltam a metróról a Da’An Parknál. Az alábbi kép a park metrókijárata. Mindegy, hogy szemben egy kisebb erdő terül el, azért a kijárat mellé még odapakoltak egy csomó virágcserepet. 🙂

Tajpej224

Még utoljára megcsodáltam kedvenc banyan fáimat.

Tajpej225 Tajpej226

Meglepetésemre ismerős helyre tévedtem. Az 1994-es Vive L’Amour c. művészfilm záró jelenetének forgatási helyszínére. A filmben még akkor épült a park. Ez a mozi ihlette Ashint a Mayday Éljen a szerelem c. számának megírásában.

Da'An Park1

És elérkezett a 3. látogatásom ideje is a CKS Emlékcsarnoknál. Immáron nem hajnalban és nem is éjszaka, hanem délután.

Tajpej227

A Szabadság tér nappal.

Tajpej228

Ezúttal nyitva volt a kapu fent, és éppen akkor estem be rajta, amikor a díszőrség ott masírozott, de aztán olyan hirtelen eltűntek, hogy le sem fényképeztem őket.

Tajpej229

Hazafelé még beugrottam a Family Martba, hogy vegyek valami ebédet. Az eladólány jól tudott angolul, úgyhogy egy kicsit beszélgettünk. Kár, hogy éppen az elutazásom előtt akadtunk össze. Megmelegítette a kajámat, majd elvitelre egy lyukacsos kék szatyorba rakta, hogy ne izzadjon meg. Mindenre van valami megoldásuk!

Tajpej233

Mire hazasétáltam a currymmel, leszakadt az ég. Olybá tűnt, az időjárás legalább olyan szomorú, mint én. Ebéd közben a könnyeimet is nyeltem.

Tajpej230

6-kor elindultam a lakásból. Mivel bőven volt még időm, a HSR állomáson csak egy későbbi vonatra vettem jegyet, így olcsóbb volt. A váróba viszont csak egy órával az indulás előtt engednek be leghamarabb. De sehol máshol nem lehet leülni. Visszaváltottam az easy card-ot, mivel annak az egyenlegét visszaadják kp-ban. Egy kicsit kóvályogtam a Main Station föld alatti világában, míg találtam egy helyet, ahol mások is bőröndökkel várakoztak és a virágtartók szélén üldögéltek. Bámultam az erre-arra igyekvő embereket, míg végre bemehettem a HSR területére. Itt az újságosnál összefutottam a Maydayjel is. 😛

Tajpej234

Aztán elszáguldottunk a Taoyuan állomásra, onnan pedig Ubus-szal a reptérre, ahol az utolsó fillérig sikerült elköltenem a tajvani dollárjaimat. Még mutatóba sem maradt egy fillér sem.

Tajpej235

Ilyen vicces a reptéri váró.

Tajpej231

A visszaúton is az ablak mellé foglaltam helyet, ami nem feltétlenül jó ötlet, mivel így két másik ember ül még mellettünk a 8 órás úton éjszaka, akik lehet, hogy tudnak aludni, miközben mi csak szenvedünk, és próbálunk időnként kijutni a vécére. Szóval meggondolandó, nem kényelmesebb-e inkább a folyosó felőli rész, még ha a kilátásról le is kell mondani.

Tajpej232

Hazafelé az összesen 20 órás út alatt az Emirates 5x adott kaját. Őrület. Végül még haza is hoztam croissant-t, kekszet és csokit, mert már nem bírtam megenni a rengeteg ételt. Aludni persze megint nem tudtam, inkább filmeket néztem. A dubaji 4 óra várakozás egyedül nem olyan vicces. Képtelenség kényelmes, hátra dönthető alvófotelt találni, mindegyik folyton foglalt. Székben aludni meg teljes képtelenség. Akkor már nagyon vártam, hogy végre hazaérjek. Viszont a fárasztó utazás ellenére úgy éreztem, hogy ha valaki a kezembe nyomna egy repülőjegyet, hogy kifizeti, de most rögtön indulnom kell vissza Tajvanra még egy hétre, visszamentem volna. 🙂

Azóta folyamatosan próbálom győzködni a férjem, hogy menjünk el valamikor Japánba. Arra talán rá tudom venni, ha elég kitartó leszek. Az viszont biztos, hogy ha eljutok Japánba, onnan tutira átlátogatok Tajvanra is. 🙂

Ideje végre befejeznem ezt az utolsó bejegyzést, bármennyire is nehezemre esik. Mindig kitalálok még valamit, amit utólag beszúrok.

Ha valaki, aki véletlenül rábukkan ezekre az írásokra, és netán tajvani utazást tervez, és lennének még kérdései, akkor szívesen segítek, ha tudok. Írjatok bátran!

再見台灣

Reklámok

6 hozzászólás to “2015.09.01 Tajpej, utolsó nap – Day 21”

  1. Paggy 2015-10-21 - 11:06 du. #

    Kedves Dabdi!Gondoltam benézek,mert biztos kb.most fejezed be.Csak az utolsó részt futottam át a fogadalmam miatt.Majd novemberben elolvasom rendesen.Hát mit mondjak?Első a gratuláció,ezért a nagy úton való bátor,vakmerő és ügyes részvételért.A második a köszönet,hogy mi is ” Veled lehettünk”.A harmadik az együtt szomorkodás,amiért nem volt teljes az út/Mayday hiány!!/A negyedik pedig a bizakodás.Az ilyen világutazó leányzó/nő?/ úgysem hagyja abba!!!Némi pihenés,pénzgyűjtés és uzsgyi!!!!!!!Természetesen a férjednek legalább ugyanennyi elismerés járna,mert nem lehet könnyű egy vagány csaj társának lenni.Csupa aggódás.Az én párom egyszer azt mondta,hogy olyan vagyok mint a Keleti pályaudvar érkezési csarnoka.Nehezen viselte a sok tanítványomat és szüleiket, a táborokat és szakköröket,ahol hol korongot kellett gyártania,hol vakolni ,a telkünkön WC-ből almát vadászni,mert bedobták heccből a kiskamaszok.stb..stbPersze én azzal érveltem,legalább izgalmas az élete.Szerinte elég lett volna kevesebb izgalom is.Szóval majd jövök és részletesen átolvasom.Üdv:Paggy

    • dabdi 2015-10-22 - 10:54 de. #

      Kedves Paggy, örülök, hogy benéztél és hogy végig velem tartottál! És persze várlak novemberben.
      Nem gondoltam még magamra vagány csajként, köszönöm. 🙂 Azért olyan sok aggódni valót nem okoztam, ez csak 3 hét volt. Nálatok kicsit tovább tartott, úgy hiszem. 🙂
      Minden jót novemberig!

  2. Paggy 2015-10-25 - 4:02 de. #

    Kedvea Dabdí!Még mindig csak negyedig vagyok itt.Nem tudtam aludni és rádiót hallgattam.Szeretem a francia filmeket,mert van mondanivalójuk.az idei Arany Pálmát Cannesban is egy francia film nyerte,címe.:Dheepan.Sok jót írnak róla és különösen a rendezőről.De nem ezért írok,hanem ezt találtam: a legjobb rendező pedig Hu Hsziao-hszien, a tajvani újhullám alapítója és vezéregyénisége lett a The Assassin (A gyilkos) révén. A film a vu-hszia, egy eredetileg kínai irodalmi műfaj, a hősi harcművészek kalandjait bemutató műfajba tartozik, és a kritikusok ezt nevezték a rendező “talán legszebb és legkülönösebb filmjének”.Csak ennyi hajnalban.Üdv:Paggy

  3. Paggy 2015-11-09 - 5:35 de. #

    Kedves Dabdi!Elolvastam ezt a szomorú utolsó napot.A beszámoló elején volt egy fénykép az épület lábánál,ahol felfele nézve nem tűnt olyan elképesztő magasnak.Persze később ijesztően madártávlat,sőt repülési magasság lett.Az első pillanatban olyan érzésem támadt,mintha Budapest és az őt körülvevő hegyek lennének.Igaz nagyon hiányzott volna a Duna képe.Nem féltél a gyorsliften?És a gyomrod?A másik képen először a Mayday koncert helye.Hát bátrak lehettek a fiúk,hogy a kissé szédült rajongókat ide fel merték hozni./Ashin nem sokat változott azóta külsőleg/!Az utazás végén nehéz a búcsúzás.De nincs semmi veszve,hiszen szabad világban élünk és mindnyájan választhatunk,hogy mi a fontos nekünk,mire “tesszük rá” magunkat.Egy Ji King jóslatom/mármint a nekem szóló/az volt:Csak fölfelé üdvös élni.Vigyázz mire teszed rá magad!”Ami Neked üdvös,abban az égiek segítenek.Sok szerencsét,szép utazásokat kívánok!ÉS mégegyszer köszönöm ,hogy “részese “lehettem .Üdv:Paggy

    • dabdi 2015-11-09 - 1:30 du. #

      Szia Paggy!

      Valóban nem hat olyan vészesen magasnak a Taipei 101. Még mindig emlékszem, amikor 2000-ben Kölnben jártam. Az a dóm félelmetes volt számomra. Úgy éreztem, mintha elnyomna, rám nehezedne az a hatalmas épület, alig kaptam levegőt. Még másodszor is nyomasztólag hatott. Amikor harmadszor elmentem mellette, addigra sikerült megbarátkozni vele.
      A lift nem túl félelmetes, főleg mivel hangulatvilágítás is jár hozzá és vetítés. (Mint a repülőn az éjszakai csillagos égbolt imitálás.)
      Köszönöm, szerencsére mindenhez szükség van.
      Nagyon örülök, hogy velem tartottál. Jó volt újra átélni az eseményeket, miközben leírtam, és aztán beszélgettünk.

  4. Maráczi Melinda 2015-12-15 - 11:42 du. #

    Nagyon szépen köszönöm az élménybeszámolódat 🙂 Nagyon szép helyeken jártál 🙂

Vélemény, hozzászólás?

