Mayday 9 – History of Tomorrow

21 Júl

Végre megjelent a Mayday 9. albuma:

五月天.自傳 | Mayday.history of Tomorrow

13754625_1132951833427166_5316674456732499130_n

Nekem sajnos még várnom kell rá, hogy megkaparintsam az eredeti CD-t, de már megtaláltam a yesasia-n.

Ashin a blogjára feltette az összes dalszöveget, úgyhogy neki lehet majd esni a fordításnak, ha egyszer valami csoda folytán akad annyi szabadidő, amennyi ehhez kell.

http://blog.sina.com.cn/s/blog_4b66ade80102winp.html

Három dalhoz már készült videoklip is, azokat be is linkelem a felsorolásba. (Már olvastam róla, viszont nem akartam elhinni, hogy a Bátorság c. dal nem része az albumnak, de most meggyőződhettem, hogy tényleg nincs a listán. Ezek szerint ez csak újévi ajándék volt. Mindenesetre köszönjük.)

01. 如果我們不曾相遇 – What if we had never met

02. 成名在望 – Almost famous

03. 好好 (想把你寫成一首歌) – Song about you

04. 兄弟 – Brotherhood

05. 人生有限公司 – Life co. Ltd.

06. 後來的我們 – Here, After, Us

07. 頑固 – Tough (2016.08.22)

08. 派對動物 – Party animal

09. 最好的一天 – Best day of my life

10. 少年他的奇幻漂流 – Life of planet

11. 終於結束的起點 – Beginning of the end

12. 任意門 – Dokodemo door

13. 轉眼 – Final chapter

14. (what’s your story?) 沒有詞曲.空白聲音

15. 你說那 C 和弦就是… – Do mi so

A legújabb klip, ami ma (2016.07.21) jelent meg a 6-os számú dalhoz készült. A dalszöveget majd közelebbről is szemügyre kell venni, mert ez a klip egy trilógia 3. tagja. Az első része a 7. albumon lévő Hirtelen hiányzol c. dal.

A második része a 8. albumon található Nem akarom, hogy egyedül légy c. szám.

A trilógia harmadik darabjának majd még magyar címet kell adni:

Újra tombol a Mayday-szerelem. 🙂

13731812_10206613690569605_901836088496977437_o

13754537_492606440949970_6417978044632493981_n

Ashin motor

Monster 9

14 hozzászólás to “Mayday 9 – History of Tomorrow”

  1. boil54 2016-07-28 - 8:57 du. #

    Jaj, de örülök, hogy benéztem és itt van újból a Hirtelen hiányzol… nem lehet eleget hallgatni. Igen, tombol itt valami, ha Maydayt hallok.

    • dabdi 2016-07-28 - 9:27 du. #

      Lesznek kedvencek az új albumon is. Mint ugyebár a 10-es számú Life of Planet. 🙂 Meg a 2-es, és a 4-es, 5-ös, meg a 7-es és a 13-as és a 15-ös. Meg az a három, amiből már van klip. 😀 Már a Party Animal-t is megkedveltem. Jót lehet rá ugrálni!

  2. Nevala 2016-08-03 - 2:23 du. #

    Szia Dabdi!

    Most volt egy kis szabadidőm, így le is töltöttem az új Mayday albumot.
    Be kell vallanom, nekem általában nem tetszenek ‘annyira’ a Mayday-számok első hallásra. Ahhoz, hogy beléjük szeressek, általában kell a dalszövegük ismerete, anélkül csak jobb vagy nem a legjobb zenei aláfestéssel énekelget Ashin, és nekem az nem elég… viszont magyar fordítással sok dalt megszerettem már!
    Most viszont… első hallásra lenyűgöztek! A “少年他的奇幻漂流 – Life of planet” egy mestermű, a hangzásvilága egy másik univerzumba repít, már nem tudom hányadik alkalommal hallgatom, de nem tudom megunni. Ilyen címmel remélem a dalszövege is hasonlóan jó! 🙂

    Na akkor nézzük a Holnap történelmét!
    A “如果我們不曾相遇 – What if we had never met” nagyon kellemes hangzású, szépen indít és végig megmarad ütemesnek, egyszerre melankólikus és vidám. Tetszik! A klip is remekül sikerült hozzá.
    A 2. dal “成名在望 – Almost famous” meglepő számomra, de nagyon bejön. Az első egy percben olyan sejtelmes, majd olyan, mintha többszörös identitás-válságon menne keresztül a hangszerelése, de mindegyik illik hozzá, és együtt teszik egésszé a dalt. Még több ilyet! 😀
    “好好 (想把你寫成一首歌) – Song about you” ez a dal szép, lágy, andalító. Bárcsak egyszer rólam is írnának egy ilyen számot!
    A következő dal a “兄弟 – Brotherhood” névre hallgat. Tetszik ez a jazzes, zongorás megoldás, meg amikor Ashin egy kicsit mélyebbre ereszkedik a hangjával a biztonságos zónából. Ezt hallgatva el is tudja az ember felejteni, hogy a Mayday egy rock banda! Egyébként miközben ez szól a lejátszóból, remekül lehet rá lépdelni és pakolászni, kellemes üteme van, amit lehet követni.
    “人生有限公司 – Life co. Ltd.” kicsit hasonlít az előző számra. El tudom képzelni egy 80-as évekbeli film betétdalaként!
    A trilógia utolsó tagja a “後來的我們 – Here, After, Us”, és szerencsére az évek alatt nem érezhető minőségben romlás, sőt! 🙂 Szépen fel van építve, jó hallgatni, talán egyszer majd jót lehet rá sírni is, bár most egyáltalán nem olyan hangulatba hozott.
    Ez után jön a “頑固 – Tough” című dal, olyan érzetem van tőle, hogy arról szólhat, hogy “van értelme élni és harcolni, és még ha nehéz is leküzdeni a következő akadályt, megéri, a fájdalmas, kemény időkben itt vagyok melletted”… a végén szívesen “nananá”-znék.
    És íme a Party Animal. Az album egyik legjobb dala! Bárcsak ilyen számok szólnának a szórakozóhelyeken vagy a fesztiválokon! Talán kicsit műfajidegennek tűnhet a Mayday repertoárjában, és még mindig furcsa Ashin-t angolul hallani, de bárki bármit mond, ez egy szuper szám! Let’s go party party all night… woah, woah! Nagyon fülbemászó, és harmadik-negyedik hallgatásra csak imádni lehet!
    A 9. szám a 最好的一天 – Best day of my life. Ezt egy filmben tudom elképzelni, amikor vidám jeleneteket vágnak össze montázsban, a film kétharmadánál valahol. Amikor minden flottul megy és mindenki boldog, nem sokkal a ‘nagy katasztrófa’ becsapódása előtt. Vagy pedig egy kellemes film (és heppiend) után a stáblistánál. Random angol szavakat hallhatunk itt is Ashin-tól a végén! 😀
    Visszatértem hát a 10-eshez. Nem tudom, hogy a hegedűk és nagybőgők teszik-e ezt velem, az akusztikus gitár, a dobok, a zongora, vagy így együtt, vagy Ashin hangja, vagy az egész dal atmoszférája, nem tudom. De valami itt tényleg elvarázsolt. Olyan epikus az egész. 3 perc múlva folytatom a kommentet…

    A következő a sorban a 11., “終於結束的起點 – Beginning of the end”, keserédes mégis kellemes. A címből kiindulva a végnek a kezdete, de sose feledjük, hogy minden vég valaminek a kezdete! Ennek a dalnak a vége például a 12-es kezdete.
    任意門 – Dokodemo door – itt utána kellett néznem a címnek, úgy látom, hogy animés utalás. Amolyan teleport ajtó? (Ezzel egyszerűbb lenne Mayday-koncertre kiugrani.) Nincs különösebb hozzáfűznivalóm a dalhoz, a refrén nagyon jó, szép kis dal. És a végén Ashin nagyon jól hangzik egy szál gitár kíséretében!
    Az utolsó fejezet nem mindig az utolsó dolog. Itt a 13. dal a 轉眼 – Final chapter. Ezt már megfigyeltem korábban is, ebben az albumban nagyon ügyesen használják az ütős hangszereket és a zongorát. Egyébként gyakorlatilag ez hivatott lezárni az albumot, és eléggé jól teljesítette a feladatát. Ez az egyik kedvencem az albumról. Mármint ha lehet körülbelül úgy egy tucat kedvencet választani. 😀

    A hivatalos utolsó szám amolyan bónusz (ugye?), annak tökéletesen megfelel. Könnyed, vidám dalocska a hangjegyekkel.

    Jó volt újrahallgatni az albumot, miközben irkálgattam a dalokról pár szót. Nekem ez az első Mayday album, amit tényleg szeretek. Nagyon. Számomra, úgy látszik, a Mayday a borhoz hasonló, ami idővel csak nemesedik és finomabb lesz! 🙂

    Nevala

    • dabdi 2016-08-03 - 3:38 du. #

      Szia Nevala!
      Örülök, hogy benéztél!

      Mostanság én sem vagyok nagyon szabadidővel eleresztve, így csak rövidebben válaszolok. Viszont élvezettel olvastam a hosszú hozzászólásodat! A véleményünk némileg eltérő.
      Amikor 4 éve beleszerettem első hallásra a Maydaybe és hirtelen végighallgattam mind a 8 albumot, én is úgy gondoltam, hogy a legjobbkor ismertem meg a bandát, mert a legutolsó tetszett a legjobban. Viszont 1-2 év elteltével rájöttem, hogy változott a zenei ízlésem, és most már nagyon szeretem a korább albumokat. A legjobban a keményebb rock számokat, pl. a Time Machine c. albumról a God of Gambling, Armour, Masquarade, Don’t Bother Me dalokat. Reméltem, hogy esetleg visszatérnek ehhez a stílushoz, de úgy érzem, hogy egyre inkább a populárisabb irányba tendálnak.
      A legújabb albumról nekem néhány dal kicsit erőltetettnek hangzik, viszont Ashin mély hangjába még inkább beleszerelmesedtem. Emiatt különösen szeretem pl. a 3-as és a 13-as számot. Hihetetlen módon zeng a hangja, imádom! (Ezt koncerten is meg lehet tapasztalni, és érdekes módon ez fokozódik, amikor sok koncert van és a beszédhangja már szinte rekedt, de a mély hangok még inkább zengenek.)
      A 2-es és a 10-es dalt illetően teljesen egyet értünk. 🙂

      • Nevala 2016-08-03 - 5:04 du. #

        Szia Dabdi!

        Lehet, hogy az én zenei ízlésemhez közelebb állnak a “mainstream”-ebb hangzások, nekem a régebbi albumaik nem tetszenek annyira. Így vagyok a Nell-nél is, az első 3-4 albumuknál meg kell válogatnom, mit szeretnék hallgatni, de az utolsó pár albumukat végig tudom hallgatni bűntudat nélkül, annyira magába szippant – rájuk is azt mondják, hogy változnak, és a régi rajongók (vagy a régi hangzást kedvelő rajongók) ennek nem mindig örülnek.

        Igazából gondolkozom rajta, hogy megrendeljem ezt az albumot. Tényleg meglepően nagyon tetszik. És az sem zavar, ha másnak annyira nem jön be az összes szám rajta. Nem tudnak mindenkit kielégíteni minden egyes albummal. 🙂

        Ashin mély hangja bizony megér egy ódát. 😀

        • dabdi 2016-08-03 - 6:00 du. #

          Még én sem rendeltem meg. Nem tudtam eldönteni, melyik verziót. A pendrive-os is vicces, de azt hiszem maradok a rendes CD-nél. Viszont a yesasia-n 39 dollártól ingyenes a szállítás, úgyhogy valamit még rendelni kellene hozzá, de pont az az egyetlen album nem kapható, ami még hiányzik a gyűjteményemből. Szóval esetleg rendelhetünk együtt. 🙂

          Mostanában nem nyomoztam, hogy van-e már valamelyik új dalhoz angol fordítás. Az egyik szingapúri ismerősöm már nekiállt a 2. dal fordításának, majd elküldi nekem. Nagyon oda vannak a rajongók, hogy megindítóra sikerültek a dalszövegek, és méltatták Ashint, hogy hozta a formáját.

          Az album kínai címe: Önéletrajz, és tartozik egy-egy fénykép is hozzá az öt fiúról, ami mind valami korábbi meghatározó élményhez kötődik. Ashin egy motornak támaszkodik, amivel arra emlékezett, amikor talán életében először szerelmet akart vallani egy lánynak. Egy kis sikátorban mentek, és amikor összeszedte magát a vallomástételhez, éppen egy motor zúgott el mellettük, ami elnyomta a hangját. Így a lány egy árva szót sem hallott a nagy vallomásból. A történet további alakulását nem ismerem. Majd este felteszem az 5 fényképet a bejegyzésbe. 🙂

  3. Nevala 2016-08-04 - 12:02 du. #

    Szívesen rendelnék most, de jelenleg a tanévkezdéshez gyűjtögetünk, meg egy laptopot is kéne venni, szóval nem tudom, hogy lesz-e rá keret. 😦
    A pendrive-val úgy láttam, nyaklánc(?) is van, nem tűnik rossznak.

    Most olvastam Wendy írását, és ha lehet, egy kicsit még jobban tetszik az album. Az biztos, hogy a 2-es számú, Almost Famous c. dalt még jobban megszerettem! Nagyon kíváncsian várom a magyar fordítását!! És azt is, hogy Wendy folytassa az elemzést.

    Hű, látom frissítetted a bejegyzést a képekkel. Nem tudom, hogy egy sikátor tényleg olyan jó hely-e a szerelmi vallomásokhoz, de a történet aranyos. 🙂 Ami nagyon foglalkoztat, hogy Masának milyen története lehet egy olyan képpel! Meg persze a többiek sztorija is érdekel. 🙂

    Kicsit sajnálom, hogy nekem nincs olyan nagy történelmem a Mayday-jel. 😦 Biztos sokat jelenthet ez az album a rajongók számára, én meg csak itt élvezem a számokat. 😀

    • dabdi 2016-08-04 - 2:12 du. #

      A pendrive-ról bővebben itt lehet tájékozódni. 🙂

      Olvastad a dalokhoz írt bejegyzéseket is? Már van néhányhoz.

      Amit koncerten hallottam, amikor először előadták a Brotherhood c. számot, Ashin azt mondta, hogy az a rajongóknak szól, nem csak a fiúknak, hanem a lányoknak is. Ennyit sikerült kihámoznom abból, amit mondott.

  4. dabdi 2016-08-04 - 6:02 du. #

    Masa sztoriját is olvastam, de nem sikerült megérteni. Annyi biztos, hogy Masa Kaohsiungból származik, a kép pedig a Lótusz-tó partján, ill. a tavon álló Sárkány és Tigris ikerpagoda tigrisének szájában készült. Én is jártam ott tavaly. 🙂 Itt vannak róla képek: https://maydaywuyuetianhungary.wordpress.com/2015/09/14/2015-08-20-hualien-kaohsiung-lotusz-to-day-9/

  5. Nevala 2016-08-04 - 9:28 du. #

    Olvastam a dalokhoz írt gondolatokat/elemzéseket, a Life of Planet-re várok nagyon! Óránként frissítem a honlapját Wendy-nek. 🙂 (Maga a WhyWendyWrites oldal is szuper, végigböngésztem az egészet, és azok a kis világlátó Mayday figurák tüneményesek!)

    Tényleg, jut eszembe, hogy áll a kínai nyelvtanulás? Én még a “köszönöm” és a “szeretlek” szintjén vagyok megrekedve megértés szempontjából, könnyebben ragad rám a koreai és a japán. (Most így nyáron elkezdtem japánul tanulni és szenvedek eleget a kanjikkal…)

    Belehallgattam a Time Machine albumba, a Masquerade tényleg nagyon jó!
    (Hirtelen felindulásból előkotortam a gépen tárolt Mayday albumokat, teszek velük egy próbát, hátha változott az ízlésem.)

    De jó, hogy belinkelted azt a bejegyzésed! Nem emlékszem, hogy olvastam volna, ami fura, úgy rémlett, hogy az összes tajvanos posztod megnéztem… Hmm… De a képek is szuperek, és mellé az írásod is! 🙂
    Ha Masa története a szülővárosában játszódik, még mindig ezerféle dolog lehet.

    • dabdi 2016-08-04 - 11:01 du. #

      Ha van kedved, nyugodtan írj Wendynek. Megsürgetheted a Life of Planet elemzését is, szerintem örül neki, ha kap visszajelzést, most ő is nagyon be van zsongva. Nagyon jó fej, már sok ajándékot kaptam tőle. És legalább látná, hogy van más is Magyarországról, aki kedveli a Maydayt. Meg lehetne kérdezni tőle az 5 fénykép pontos történetét. 🙂 Én egyébként úgy tudtam, hogy Monster lediplomázott jogból, csak éppen egy percig nem gyakorolt ilyen irányú mesterséget.

      A stúdióalbumokon kívül is vannak még dalaik a Maydaynek, olyanok is, amik semmilyen kislemezre sem kerültek fel, pedig mind jó. És a koncertlemezeket is imádom, mert folyton áthangszerelik a dalokat, és gyakran másképp adják elő őket. Mint ezt:

      Bármit szívesen elküldök. 🙂 Itt talán megvan minden, amiről tudomásom van:
      https://maydaywuyuetianhungary.wordpress.com/albumssongs/

      Igazából nem tanulok kínaiul, mióta visszajöttem Tajvanról. 😦 Nem jut rá idő. Csak a szinten tartással próbálkozom a sorozatfordítás által. A férjem viszont szorgosan tanul japánul autodidakta módon, és most már nézegeti a Mayday számok kínai feliratait is, ha éppen itt ül mellettem, hogy melyik karaktereket ismeri fel belőlük. 🙂

      • Nevala 2016-08-05 - 1:56 du. #

        Wendy-re lehet, hogy ráírok. Szuper, amit csinál, az meg nem árt, ha még egy ember tudatja vele, hogy értékelik a munkáját. 🙂

        Ó, sajnálattal hallom, hogy már nincs annyi időd a nyelvtanulásra. A férjednek sok sikert és kitartást! Lélekben vele vagyok! 🙂 Én most néztem egy japán sorozatot (Orange Days), ahol sok japán feliratos rész volt, mivel az egyik főszereplő süket, így külön örülhettem, ha felismertem egy-két kifejezést, néhány kanjit és a hiraganákat ki tudtam olvasni… és így ismertem meg a Mr. Children nevű japán bandát, ők adtak még egy plusz löketet a nyelvtanuláshoz.

        Lehet, kicsit nő most az oldalad statisztikája, ahogy hallgatom a dalokat, kikeresem itt a magyar fordításukat, hogy párhuzamosan olvassam vele. 🙂
        A Second Round album számomra tele van csemegével, nagyjából a kétharmada tetszik. Eddig nem nagyon foglalkoztam velük, de a Cang Jie és a Csillagos éj nagyon szép dalok! (Ha a 2011-es albumra gondoltam, mindig a Három bolond és a 2012 ugrott be.) A Cang Jie-ben főként a dalszöveg fogott meg, de a zenéje is nagyon kellemes, míg a Csillagos éj… hű, tökéletes. Eddig miért nem vettem észre? Miért nem értékeltem? Most már értem, négy éve miért szerettél beléjük. 🙂

        A Poetry of the Day After album nem az én műfajom, ott amit igazán szeretni tudok, csak a Nem vagy igazán boldog és a Hirtelen hiányzol. Azt hiszem, ez volt az az album, aminél sokkal többet vártam, mint amit kaptam. Valahogy nem jött át a hangulata. 😦 Viszont a fentebb említett két szám így is csodás!

        Amit még végighallgattam most, az a Time Machine, itt több szám is elnyerte tetszésem! Először is a Masquerade, ha jól emlékszem, pár éve nem jött be annyira, most már lehet, felnőttem hozzá. 😀 Jó a hangszerelése, a dalszövege pedig ütős. Utána itt az Időgép, Star of Persevarance és a When I Was Young – mind-mind nagyon jók! A Camouflage-re pedig nincsenek szavak… Ezek a kedvenceim, de van még néhány nagyon szép dal az albumon, kicsit sajnálom, hogy kevéshez készült magyar fordítás általad. 😦

        És most jön az új kedvenc Ashin-dalom: Örök nyár. Tudom, hogy nem Mayday szám, de akkor is elképesztő! Szívesen kerítenék hozzá pár mondatot, amivel körülírom, mennyire magával ragadott, de nem tudom megfogalmazni az érzéseimet a dallal kapcsolatban. Lehet, hogy csak ilyen hangulatban talált el, de ha mostantól csak egy dalt hallgathatnék örökké, ezt választanám. Vagy a Life of Planet-et. 😀

        Ami még megtetszett most (először a dalszövege is, de hamar a zenéjét is a szívembe zártam), az a Bátorság.

        Hú, ez a megjegyzés egy kicsit hosszúra sikerült, de ráment a fél napom, hogy elmélyedjek a Mayday-dalok világában, és egy percét sem bánom. Köszi az Albums/Songs bejegyzést, a napokban még nagy segítségemre lesz! 😀

        • dabdi 2016-08-05 - 9:27 du. #

          Telefonról sajnos nem bírok sokat írni, szóval csak annyi, hogy nekem a Poetry a kedvenc albumom. Legalábbis az egyik. 🙂 A szívem azon része, ami még nem tört össze… imádom! Meg az Interjú a vámpírral és a többi…

        • dabdi 2016-08-05 - 9:55 du. #

          Wendy is volt ma a szingapúri Just rock it koncerten. Talán arról is ír. Azt olvastam, a többieknél fb-n, hogy túl kevés dalt énekeltek. De lehet, hogy a fiúk már nem bírják a 4 órás koncerteket.

Vélemény, hozzászólás?

