Mayday – Alma

12 okt

Mayday – Alma
Zene és dalszöveg: Ashin

Album: People Life, Ocean Wild – 2001

Várakozással telt hosszas napok,
s az álmok még mindig csak álmok,
és én csak én vagyok.

Korábban nem törtem a fejem azon,
hogy ragaszkodjak minden szép pillanathoz,
meggondolatlanul fordultam sarkon.

Azt hittem, bármikor
megölelhetem a szivárványt,
a virágzó illatot, azt az ártatlan mosolyt.

De hirtelen egy fuvallat szárnyra kapott,
és egy szemvillanás alatt magamra hagyott.

Fel nem foghatom,
hogy a világot megrengető gondok,
miért akarnak maguk alá gyűrni folyton.
Kinek a hibájából alakultak
így a dolgok?
De én fel nem adom!

Ó, a világot megrengető gondok
válaszul kialakították a humorom.
Ezt úgy kellene felfognom,
hogy idővel lecsillapodnak a hullámok?

Hogy a keserű falat könnyebben lecsússzon,
valaki társaságára vágyom,
hogy aztán megízlelhessünk
egy csodás álmot.

Előbb magamért kell kiállnom,
hogy végül a tél odébbálljon.

Volt aki bennem csak homályos
foltot hagyott,
olyan, aki körül sok gondolatom forgott,
és olyan is, aki a szívembe furakodott.

Van, akiből fénykép lett a falon,
szilárd oszlop a sarkon,
vagy por, ami hóvá fagyott.

Ha azt mondanák,
az időt visszaforgathatom,
akkor is megismételném
minden egyes botlásom.

Bárhogy is, én tudom, hogy mindig
a tőlem telhető legjobbat nyújtom.

A távoli, nagyon távoli jövőre gondolok.
Lesz még valaki, aki emlékeket hordoz,
arról amikor nekem is ez a
magányos bolygó volt az otthonom?

Ó, te távoli, eljövendő kor,
a világunk végső felvonásakor,
már senki nem lesz, aki meggátol,
hogy megízleljem az örökkévalóságot.

Mindig szerettem volna elénekelni az egyik dalom,
ahogy csak kifér a torkomon,
miközben a világ végtelenségét bámulom.

Az élet nem volt sem kevés, sem sok,
boldogság is épp elég adatott.

Végül is az életem nem olyan rossz,
még egy almába beleharapok.

Feliratot egyelőre a D.N.A koncertverzióhoz készítettem, mert igazából itt tetszett meg ez a dal, elsősorban Ashin hangjának köszönhetően. 🙂

Az eredeti verzió:

2 hozzászólás to “Mayday – Alma”

  1. Nevala 2016-10-17 - 10:56 du. #

    A mai újrahallgatás alkalmával ez a két sor fogott meg:
    “Előbb magamért kell kiállnom,
    hogy végül a tél odébbálljon.”
    (Bár csípem a telet, értem én itt a szerepét.)
    Amolyan, segíts magadon és Isten is megsegít. Ezért is lehet szeretni a Mayday-t, cselekvésre sarkallnak.
    Belebotlottam az interneten ebbe a kezdeményezésbe: https://www.kindness.org/, és bár tudom, hogy sok ember fejében megfordul ez a gondolat, hogy jó lenne másokkal egy kicsit kedvesebb lenni, de olyan ritkán lesz belőle tényleges konkrét cselekedet! Szóval most úgy vagyok vele, hogy mielőtt a segítő kezeket keresném, kinyújtom a sajátomat másnak.
    Nem kapcsolódik szorosan se a Mayday-hez, se az Almájukhoz, de fogjuk rá. 🙂

    Ui: Az alma finom! 🙂 És a régebbi (eredeti) verziót is kezdem megszokni. 😀

    • dabdi 2016-10-18 - 9:59 de. #

      Örülök, hogy még az újrahallgatásig is eljutottál. 🙂

      Jópofa ez az oldal, amit belinkeltél. Bárki, aki kicsit is belegondol, rájön, hogy valóban nagy jelentőséggel bír egy apró kedvesség is. Az ember egész napját meghatározhatja, akár könnyebben veszi az akadályokat, ha reggel történik valami aprócska jó dolog, akár egy mosoly, vagy egy kedves hozzászólás a blogján. Úgyhogy végül is már bele is kezdtél ebbe a tevékenségbe. 😀

      Kezdetben én is furán szemléltem a régebbi dolgaikat, de annyira aranyos, vidám társaság voltak mindig, hogy csak imádni lehet őket.

Vélemény, hozzászólás?

