Nem vagy igazán boldog – videó

27 aug

Különösen kedves nekem ez a dal. A dallam elsőre megfogott, a szöveg pedig csak rátett egy lapáttal. Valószínűleg sok ember magára ismer ezeket a sorokat olvasva…

你不是真正的快樂  You’re Not Truly Happy  – 2008

Zene és dalszöveg: Ashin

HD videó

Videó

 

A tömegben könnyezvén,

szeretnéd, ha láthatatlan lennél.

Nem akarsz álmodozni többé,

hogy ne fájhasson többé.

Már döntöttél,

így döntöttél.

 

Csendben tűröd a sorsod,

míg a tegnapot szorongatja a markod.

Az emlékek minél édesebbek,

annál kegyetlenebbek,

annál több karcolást és mély vágást

ejtenek a tenyeredben.

 

Te nem vagy igazán boldog,

a mosolyodat csak álarcként hordod.

Eldöntötted, hogy nem gyűlölsz,

eldöntötted, hogy nem szeretsz.

A lelked örökre bezártad és gúzsba kötötted.

 

Mikor a világ nevet,

akkor te is vele együtt nevetsz,

mert téged a túlélés szabályoz,

nem a saját választásod,

és így könnyekkel a szemedben az életben

csak sodródsz és bukdácsolsz.

 

Te nem vagy igazán boldog,

nem hagyod, hogy a sebed begyógyuljon.

Bár melletted állok,

de köztünk egy szakadék tátong.

Valóban azt választod,

hogy kétségek között töltöd minden hátra lévő napod?

Míg végül az egészet megbánod?

 

Megérdemled az igazi boldogságot.

Ne hordd tovább, vesd le az álarcod!

Miért gondolod,

hogy a veszteség után még megérdemled a bánatot?

Ne hurcold tovább, engedd el a szomorúságot!

Kezdj újból élni! Még most!

4 hozzászólás to “Nem vagy igazán boldog – videó”

  1. Nevala 2015-07-07 - 9:53 du. #

    Szia Dabdi!

    Hmm… úgy látszik, még nem írtam ehhez a Mayday dalocskához. Pedig elképesztő. Nagyon szeretem, hivatalosan is a második kedvenc Mayday nótámmá avattam (természetesen a Három Bolond után!).

    Egy kis agymenés:
    A klipben vajon milyen viccet mondhat Monster? Mivel nem találtam sehol utalást rá, miket is mondhat, ezért elkezdtem törni a fejem. Végül arra jutottam, hogy mindenkinek ugyanazt suttogja: hogy ebből a pénzből meg fogja venni magának a kirakatban lévő vörös ruhát! Nah, ezt senki nem hitte el, szóval jó poénként felfogták és elmentek… de az a fura fickó továbbra is ott álldogált és gyűjtötte a pénzt, ezért gondolkodóba estek… és bam! Rájöttek, hogy tényleg ez minden vágya, és ez szomorú. És még azt hitték, hogy viccel…
    (Az érdekes módon szőke hajú Hófehérke-lány alapból elbőgte magát, mert ő is azt a ruhát szemelte ki, de ez a fránya meló sosem fizetett neki olyan jól, mint a köztéren való viccmesélés… – ez amúgy legális?!)
    Utána Monster végül meg tudta venni a hőn vágyott ruhadarabot, ám közben a barátnője beteg lett, ezért odaadta neki. Azt mondta neki, hogy szépen állna a lányon, de hát ki hinne ennek az embernek? Végül az utolsó jelenetben azt suttogja Monster, hogy ő felvette korábban, és rajta jobban állt. A csaj elmosolyodik, majd vége a klipnek. De a történetnek nem, mert lassan neki is le fog esni, hogy ez egyáltalán nem légből kapott… 😀

    Jó, ezért a kis “filozofálgatásért” bocsánat, de gondoltam, megosztom veled.
    TERMÉSZETESEN tisztában vagyok vele, hogy klip és a dal üzenete is teljesen más, inkább a társadalmi problémákat boncolgatja, mintsem hogy ilyen hülyeségeknek adjon teret, de azért jót derültem, amikor ilyen gondolatokkal ültem le megnézni a klipet újból.

    Köszönöm a fordítást és az elérhetővé tételét a videónak, van olyan nap, hogy többször is megnézem, meghallgatom, vagy csak a dalszövegét olvasgatom.

    Üdv.
    Nevala

    • dabdi 2015-07-08 - 4:57 du. #

      Szia Nevala!

      Régen “láttalak” virtuálisan. Élőben szerencsére kevésbé régen találkoztunk. 🙂
      Mind az öt fiú elég vicces figura, úgyhogy akár el is lehet hinni, hogy Monster vicceket mesélget. A köztéren való viccmesélés szerintem ugyanaz a kategória, mint a köztéren való karikatúra rajzolás. 🙂

      Egyébként amennyire én tudom, Tajvan egy sokkal élhetőbb ország adózás szempontjából. Ott az adóhatóságnak nem az az elsődleges célja, hogy a kis embereket próbálja megfojtani és minden áron nyugtaadásra kötelezni – lehetőleg online pénztárgéppel -, ha el akar adni 3 szál répát a kertjéből. Ott senkit nem érdekel, hogy az éjszakai piacon adnak-e neki nyugtát, amikor megveszi az esti polip golyó adagját. 🙂

      Szeretem én is ezt a dalszöveget. Van esetleg harmadik helyezett is a listádon?

      • Nevala 2015-07-10 - 10:14 de. #

        Szia Dabdi!

        Igen, rég találkoztunk itt, az interneten most már tényleg nagyon keveset fogok feltűnni. De gondoltam erre még válaszolok! 🙂

        Akkor ezek szerint ott nem ütközik jogi akadályokba. Az tök jó! 😀

        Harmadik helyezett? Ezen most egy kicsit (nagyon sokat) elgondolkoztam. Több számot is szeretek a Mayday-től, így hirtelen nem is tudok mondani bronzérmest. Az első két helyezett után nagy a tolongás, de nem tudnak azért felkapaszkodni a két legmagasabb fokra sehogy sem, csak a harmadikért vetekedhetnek. De ha választanom kell, inkább kettőt választanék egyszerre. A másnap költeménye és a 2012. Huh, most, hogy megemlítettem őket, meg is kell hallgatnom.~
        (De egyébként valahol itt helyezkedik el a Jia Jia-val közösen előadott “Mint a füst” és “Hogy ha még lesz holnap” felvétel.)

        Üdv.
        Nevala

  2. dabdi 2015-07-10 - 5:41 du. #

    Köszönöm, hogy leírtad. Én a részemről nem tudok sorrendet felállítani. Talán, ha albumot kell választani, akkor a Másnap költeménye c. albumot választanám, de igazából nagyon szeretem az Időgép c. albumot is, meg a Második fordulót, és az első két albumot is. 😛
    Jó nyarat Neked! Azért remélem, még jársz errefelé. Ősszel pedig jó lenne még összehozni egy találkozót. Bízom benne, hogy sikerül. 🙂

Hozzászólás